Szanuj czas Googlebota

ECOM_10_41.jpg
no. 10/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_widoczni.jpg
  • Na czym polega indeksacja i dlaczego warto o nią zadbać w swoim sklepie?
  • Jak sprawdzić stan zaindeksowania sklepu?
  • O co należy zadbać, aby przyspieszyć indeksację?

W przypadku wielu sklepów internetowych wyzwaniem jest obecność w wynikach wyszukiwania Google – chociażby na setnej czy tysięcznej stronie. Trudno walczyć o tą pierwszą w wyszukiwarce, jeśli sklep zmaga się z problemami z indeksowaniem treści. Co to jest i dlaczego wpływa na sprzedaż z Google?

Indeksowanie to w uproszczeniu pojawienie się strony WWW w wynikach wyszukiwania Google. Im lepiej zaindeksowany sklep, tym więcej poszczególnych podstron sklepu zobaczymy w wyszukiwarce. Strona złożona z kilku podstron zaindeksuje się w całości w krótszym czasie, a ewentualne błędy nie będą miały zbyt dużego wpływu na cały proces. Indeksowanie w przypadku sklepów internetowych z bogatym asortymentem, złożonych niekiedy nawet z tysięcy podstron trwa długo, a każdy błąd może jeszcze je opóźnić. Gdy naszym celem jest pozyskiwanie sprzedaży z Google, prawidłowe i sprawne zaindeksowanie sklepu powinno być priorytetem.

Jak sprawdzić, czy sklep jest już zaindeksowany?

Jest na to kilka sposobów. Najbardziej podstawowy to ręczne wpisanie w wyszukiwarce Google adresu sklepu poprzedzonego frazą “site”, np.:

site:przykładowysklep.pl.

Dzięki temu w wynikach wyszukiwania otrzymamy wyłącznie linki prowadzące do naszej witryny. W najgorszym przypadku będzie to kilka linków, a w najlepszym – wszystkie podstrony sklepu. Aby zweryfikować, czy wszystkie podstrony sklepu zostały zaindeksowane, musimy znać ich liczbę. Problem może występować także w drugą stronę – w przypadku sklepów internetowych indeksują się kilka razy te same treści.

Inną metodą weryfikacji, czy nasz sklep został zaindeksowany jest skorzystanie z bezpłatnego narzędzia Google Search Console – stan zaindeksowania strony możemy sprawdzić w menu. Jeśli narzędzie zbiera dane już od jakiegoś czasu, możemy prześledzić indeksację na wykresie. Zazwyczaj wykres przedstawia stopniowy przyrost. Wyjątkiem są strony, które w ogóle się nie zaindeksowały z powodu błędów. Usunięcie błędów często sprawia, że w krótkim czasie przyrasta duża liczba zaindeksowanych podstron (rys. 1).

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Read more
On-line only no. 11/2019

Komunikacja w social media: LinkedIn

  • Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
  • W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
  • O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?
Read more
Open access no. 10/2019

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama