Szanuj czas Googlebota

ECOM_10_41.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_widoczni.jpg
  • Na czym polega indeksacja i dlaczego warto o nią zadbać w swoim sklepie?
  • Jak sprawdzić stan zaindeksowania sklepu?
  • O co należy zadbać, aby przyspieszyć indeksację?

W przypadku wielu sklepów internetowych wyzwaniem jest obecność w wynikach wyszukiwania Google – chociażby na setnej czy tysięcznej stronie. Trudno walczyć o tą pierwszą w wyszukiwarce, jeśli sklep zmaga się z problemami z indeksowaniem treści. Co to jest i dlaczego wpływa na sprzedaż z Google?

Indeksowanie to w uproszczeniu pojawienie się strony WWW w wynikach wyszukiwania Google. Im lepiej zaindeksowany sklep, tym więcej poszczególnych podstron sklepu zobaczymy w wyszukiwarce. Strona złożona z kilku podstron zaindeksuje się w całości w krótszym czasie, a ewentualne błędy nie będą miały zbyt dużego wpływu na cały proces. Indeksowanie w przypadku sklepów internetowych z bogatym asortymentem, złożonych niekiedy nawet z tysięcy podstron trwa długo, a każdy błąd może jeszcze je opóźnić. Gdy naszym celem jest pozyskiwanie sprzedaży z Google, prawidłowe i sprawne zaindeksowanie sklepu powinno być priorytetem.

Jak sprawdzić, czy sklep jest już zaindeksowany?

Jest na to kilka sposobów. Najbardziej podstawowy to ręczne wpisanie w wyszukiwarce Google adresu sklepu poprzedzonego frazą “site”, np.:

site:przykładowysklep.pl.

Dzięki temu w wynikach wyszukiwania otrzymamy wyłącznie linki prowadzące do naszej witryny. W najgorszym przypadku będzie to kilka linków, a w najlepszym – wszystkie podstrony sklepu. Aby zweryfikować, czy wszystkie podstrony sklepu zostały zaindeksowane, musimy znać ich liczbę. Problem może występować także w drugą stronę – w przypadku sklepów internetowych indeksują się kilka razy te same treści.

Inną metodą weryfikacji, czy nasz sklep został zaindeksowany jest skorzystanie z bezpłatnego narzędzia Google Search Console – stan zaindeksowania strony możemy sprawdzić w menu. Jeśli narzędzie zbiera dane już od jakiegoś czasu, możemy prześledzić indeksację na wykresie. Zazwyczaj wykres przedstawia stopniowy przyrost. Wyjątkiem są strony, które w ogóle się nie zaindeksowały z powodu błędów. Usunięcie błędów często sprawia, że w krótkim czasie przyrasta duża liczba zaindeksowanych podstron (rys. 1).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Allegro a własny sklep internetowy

ECOM_10_47.jpg
  • Dlaczego warto sprzedawać zarówno poprzez własny sklep, jak i Allegro?
  • Jak sprzedawać swoje produkty na Allegro, aby jednocześnie nie zabić sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
  • Co zrobić, by wypromować własny sklep poprzez Allegro?
Czytaj więcej

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 10/2019

Recepta na phishing

  • Jak chronić swoją reputację jako nadawcy mailingów?
  • Czym jest DMARC i w jaki sposób pomaga bronić się przed wykorzystywaniem naszej domeny do pishingu?
  • Czy korzystanie z DMARC jest zgodne z RODO?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama