Szanuj czas Googlebota

ECOM_10_41.jpg
nr 10/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_widoczni.jpg
  • Na czym polega indeksacja i dlaczego warto o nią zadbać w swoim sklepie?
  • Jak sprawdzić stan zaindeksowania sklepu?
  • O co należy zadbać, aby przyspieszyć indeksację?

W przypadku wielu sklepów internetowych wyzwaniem jest obecność w wynikach wyszukiwania Google – chociażby na setnej czy tysięcznej stronie. Trudno walczyć o tą pierwszą w wyszukiwarce, jeśli sklep zmaga się z problemami z indeksowaniem treści. Co to jest i dlaczego wpływa na sprzedaż z Google?

Indeksowanie to w uproszczeniu pojawienie się strony WWW w wynikach wyszukiwania Google. Im lepiej zaindeksowany sklep, tym więcej poszczególnych podstron sklepu zobaczymy w wyszukiwarce. Strona złożona z kilku podstron zaindeksuje się w całości w krótszym czasie, a ewentualne błędy nie będą miały zbyt dużego wpływu na cały proces. Indeksowanie w przypadku sklepów internetowych z bogatym asortymentem, złożonych niekiedy nawet z tysięcy podstron trwa długo, a każdy błąd może jeszcze je opóźnić. Gdy naszym celem jest pozyskiwanie sprzedaży z Google, prawidłowe i sprawne zaindeksowanie sklepu powinno być priorytetem.

Jak sprawdzić, czy sklep jest już zaindeksowany?

Jest na to kilka sposobów. Najbardziej podstawowy to ręczne wpisanie w wyszukiwarce Google adresu sklepu poprzedzonego frazą “site”, np.:

site:przykładowysklep.pl.

Dzięki temu w wynikach wyszukiwania otrzymamy wyłącznie linki prowadzące do naszej witryny. W najgorszym przypadku będzie to kilka linków, a w najlepszym – wszystkie podstrony sklepu. Aby zweryfikować, czy wszystkie podstrony sklepu zostały zaindeksowane, musimy znać ich liczbę. Problem może występować także w drugą stronę – w przypadku sklepów internetowych indeksują się kilka razy te same treści.

Inną metodą weryfikacji, czy nasz sklep został zaindeksowany jest skorzystanie z bezpłatnego narzędzia Google Search Console – stan zaindeksowania strony możemy sprawdzić w menu. Jeśli narzędzie zbiera dane już od jakiegoś czasu, możemy prześledzić indeksację na wykresie. Zazwyczaj wykres przedstawia stopniowy przyrost. Wyjątkiem są strony, które w ogóle się nie zaindeksowały z powodu błędów. Usunięcie błędów często sprawia, że w krótkim czasie przyrasta duża liczba zaindeksowanych podstron (rys. 1).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Direct To Consumer, czyli model dla świadomych marek

ECOM_15_70.jpg
  • Jakie są główne korzyści i zagrożenia sprzedaży bezpośrednio do konsumenta?
  • Czy marki oferujące model D2C mają przewagę nad konkurencją?
  • Czy można pogodzić D2C z dystrybucją?
Czytaj więcej

Lean Marketing, czyli czego o marketingu możemy sie nauczyć od Japończyków!

ECOM_15_31.jpg
  • Czym jest Lean Marketing?
  • Dlaczego marketing może wyglądać jak taśma produkcyjna?
  • Jak wykorzystywać Lean Marketing w e-commerce?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 15/2020

Personalizacja a oczekiwania zakupowe klientów

  • Jak we właściwy sposób budować customer experience?
  • Jak tworzyć komunikaty trafiające do naszej grupy docelowej?
  • Czy tworzenie indywidualnego przekazu dla naszych klientów jest możliwe?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama