Sprzedaż za pomocą emocji

ECOM_12_35.jpg
nr 12/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_projectpeople.jpg
  • Na czym polega marketing emocjonalny?
  • W jaki sposób wykorzystać narzędzia marketingu emocjonalnego, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?
  • Jak marketing emocjonalny stosują największe marki?

Emocje... niech ten rzuci kamieniem, kto pod ich wpływem nie dokonał nigdy nieplanowanego zakupu. Każdy z nas, choć raz dał się im porwać i wydał pieniądze nie tak, jak wcześniej zakładał. Jesteśmy ludźmi – idąc na zakupy chcemy zaspokoić nasze potrzeby i pragnienia, a te powiązane są ściśle z emocjami, o zawładnięciu którymi marzy każdy marketer. Jak oddziaływać na emocje, by zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

W ostatnich latach e-handel rozwija się w szaleńczym tempie, a co za tym idzie – e-sprzedawcy muszą włożyć coraz więcej starań w promocję swoich produktów i usług. Z pomocą przychodzi im marketing emocjonalny, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością i skutecznością. Natura rynku e-commerce nie jest co prawda tak spontaniczna jak sklepów stacjonarnych, gdzie czujemy presję czasu, który mamy na podjęcie decyzji, ale emocje nadal odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym.

Zaspokajaj pragnienia, sprzedawaj obietnice

Kilka lat temu byłam odpowiedzialna za promocję dwóch produktów z tego samego segmentu e-commerce. Jedna firma generowała potężne zyski sprzedając swój produkt w Polsce i planując rozszerzenie dystrybucji na rynki zagraniczne, druga borykała się z ciągłymi problemami dotyczącymi braku nabywców, a co za tym idzie, kłopotami finansowymi. Myśleli tylko o jednym – żeby zacząć wreszcie sprzedawać. Analizując sytuację obu przedsiębiorstw oraz ich strategie, które obrali parę lat wcześniej, zauważyłam jedną determinantę, która wpłynęła na ich rozwój i sukces bądź jego brak. Tą dominantą była komunikacja w oparciu o emocje.

Podczas gdy jedna firma sprzedawała towar, druga odpowiadała na potrzeby, zaspokajała pragnienia i sprzedawała nie tylko fizyczny produkt, ale konkretną obietnicę z nim związaną. Jedna odwoływała się tylko i wyłącznie do motywacji racjonalnych, druga zarządzała emocjami klientów. I właśnie takie podejście, w którym emocje użytkowników odgrywają kluczową rolę, od paru lat stanowi niesłabnący trend w sprzedaży i marketingu, przynosząc wymierne efekty.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Direct To Consumer, czyli model dla świadomych marek

ECOM_15_70.jpg
  • Jakie są główne korzyści i zagrożenia sprzedaży bezpośrednio do konsumenta?
  • Czy marki oferujące model D2C mają przewagę nad konkurencją?
  • Czy można pogodzić D2C z dystrybucją?
Czytaj więcej

Lean Marketing, czyli czego o marketingu możemy sie nauczyć od Japończyków!

ECOM_15_31.jpg
  • Czym jest Lean Marketing?
  • Dlaczego marketing może wyglądać jak taśma produkcyjna?
  • Jak wykorzystywać Lean Marketing w e-commerce?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 15/2020

Personalizacja a oczekiwania zakupowe klientów

  • Jak we właściwy sposób budować customer experience?
  • Jak tworzyć komunikaty trafiające do naszej grupy docelowej?
  • Czy tworzenie indywidualnego przekazu dla naszych klientów jest możliwe?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama