Sprzedaż za pomocą emocji

ECOM_12_35.jpg
nr 12/2019

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_projectpeople.jpg
  • Na czym polega marketing emocjonalny?
  • W jaki sposób wykorzystać narzędzia marketingu emocjonalnego, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?
  • Jak marketing emocjonalny stosują największe marki?

Emocje... niech ten rzuci kamieniem, kto pod ich wpływem nie dokonał nigdy nieplanowanego zakupu. Każdy z nas, choć raz dał się im porwać i wydał pieniądze nie tak, jak wcześniej zakładał. Jesteśmy ludźmi – idąc na zakupy chcemy zaspokoić nasze potrzeby i pragnienia, a te powiązane są ściśle z emocjami, o zawładnięciu którymi marzy każdy marketer. Jak oddziaływać na emocje, by zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

W ostatnich latach e-handel rozwija się w szaleńczym tempie, a co za tym idzie – e-sprzedawcy muszą włożyć coraz więcej starań w promocję swoich produktów i usług. Z pomocą przychodzi im marketing emocjonalny, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością i skutecznością. Natura rynku e-commerce nie jest co prawda tak spontaniczna jak sklepów stacjonarnych, gdzie czujemy presję czasu, który mamy na podjęcie decyzji, ale emocje nadal odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym.

Zaspokajaj pragnienia, sprzedawaj obietnice

Kilka lat temu byłam odpowiedzialna za promocję dwóch produktów z tego samego segmentu e-commerce. Jedna firma generowała potężne zyski sprzedając swój produkt w Polsce i planując rozszerzenie dystrybucji na rynki zagraniczne, druga borykała się z ciągłymi problemami dotyczącymi braku nabywców, a co za tym idzie, kłopotami finansowymi. Myśleli tylko o jednym – żeby zacząć wreszcie sprzedawać. Analizując sytuację obu przedsiębiorstw oraz ich strategie, które obrali parę lat wcześniej, zauważyłam jedną determinantę, która wpłynęła na ich rozwój i sukces bądź jego brak. Tą dominantą była komunikacja w oparciu o emocje.

Podczas gdy jedna firma sprzedawała towar, druga odpowiadała na potrzeby, zaspokajała pragnienia i sprzedawała nie tylko fizyczny produkt, ale konkretną obietnicę z nim związaną. Jedna odwoływała się tylko i wyłącznie do motywacji racjonalnych, druga zarządzała emocjami klientów. I właśnie takie podejście, w którym emocje użytkowników odgrywają kluczową rolę, od paru lat stanowi niesłabnący trend w sprzedaży i marketingu, przynosząc wymierne efekty.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Nie polecam tego sklepu

ECOM_12_40.jpg
  • W jaki sposób przeprowadzić audyt wizerunku sklepu?
  • Jakie elementy warto regularnie monitorować w ramach audytu wizerunku sklepu?
  • Jak wykorzystać audyt do budowy lub aktualizacji swojej strategii biznesowej?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

Emocje w służbie sprzedaży

  • Czym jest marketing emocji i jak stosować go w praktyce?
  • Jakiego typu emocje klientów można wykorzystać w e-sprzedaży?
  • Gdzie leży granica między marketingiem wykorzystującym do sprzedaży emocje a manipulacją klientem?
Czytaj więcej

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama