Sprzedaż za pomocą emocji

ECOM_12_35.jpg
no. 12/2019

The material was created in cooperation with a partner:

logo_projectpeople.jpg
  • Na czym polega marketing emocjonalny?
  • W jaki sposób wykorzystać narzędzia marketingu emocjonalnego, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?
  • Jak marketing emocjonalny stosują największe marki?

Emocje... niech ten rzuci kamieniem, kto pod ich wpływem nie dokonał nigdy nieplanowanego zakupu. Każdy z nas, choć raz dał się im porwać i wydał pieniądze nie tak, jak wcześniej zakładał. Jesteśmy ludźmi – idąc na zakupy chcemy zaspokoić nasze potrzeby i pragnienia, a te powiązane są ściśle z emocjami, o zawładnięciu którymi marzy każdy marketer. Jak oddziaływać na emocje, by zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?

W ostatnich latach e-handel rozwija się w szaleńczym tempie, a co za tym idzie – e-sprzedawcy muszą włożyć coraz więcej starań w promocję swoich produktów i usług. Z pomocą przychodzi im marketing emocjonalny, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością i skutecznością. Natura rynku e-commerce nie jest co prawda tak spontaniczna jak sklepów stacjonarnych, gdzie czujemy presję czasu, który mamy na podjęcie decyzji, ale emocje nadal odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym.

Zaspokajaj pragnienia, sprzedawaj obietnice

Kilka lat temu byłam odpowiedzialna za promocję dwóch produktów z tego samego segmentu e-commerce. Jedna firma generowała potężne zyski sprzedając swój produkt w Polsce i planując rozszerzenie dystrybucji na rynki zagraniczne, druga borykała się z ciągłymi problemami dotyczącymi braku nabywców, a co za tym idzie, kłopotami finansowymi. Myśleli tylko o jednym – żeby zacząć wreszcie sprzedawać. Analizując sytuację obu przedsiębiorstw oraz ich strategie, które obrali parę lat wcześniej, zauważyłam jedną determinantę, która wpłynęła na ich rozwój i sukces bądź jego brak. Tą dominantą była komunikacja w oparciu o emocje.

Podczas gdy jedna firma sprzedawała towar, druga odpowiadała na potrzeby, zaspokajała pragnienia i sprzedawała nie tylko fizyczny produkt, ale konkretną obietnicę z nim związaną. Jedna odwoływała się tylko i wyłącznie do motywacji racjonalnych, druga zarządzała emocjami klientów. I właśnie takie podejście, w którym emocje użytkowników odgrywają kluczową rolę, od paru lat stanowi niesłabnący trend w sprzedaży i marketingu, przynosząc wymierne efekty.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Nie polecam tego sklepu

ECOM_12_40.jpg
  • W jaki sposób przeprowadzić audyt wizerunku sklepu?
  • Jakie elementy warto regularnie monitorować w ramach audytu wizerunku sklepu?
  • Jak wykorzystać audyt do budowy lub aktualizacji swojej strategii biznesowej?
Read more
On-line only no. 12/2019

Emocje w służbie sprzedaży

  • Czym jest marketing emocji i jak stosować go w praktyce?
  • Jakiego typu emocje klientów można wykorzystać w e-sprzedaży?
  • Gdzie leży granica między marketingiem wykorzystującym do sprzedaży emocje a manipulacją klientem?
Read more

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement