• W jaki sposób generować ruch na stronie swojego sklepu?
  • Jaki typ ruchu jest najbardziej wartościowy i gwarantuje największą konwersję?
  • Jaką strategię marketingu internetowego przyjąć dla swojego sklepu, aby była skuteczna i opłacalna?
Skąd pozyskać klientów?

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Veneo

Łatwość i niskie koszty dostępu do platform sklepowych sprawiają, że nowe sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Wszystkie dostępne platformy wspierające branżę e-commerce ułatwią prowadzenie e-biznesu: od uruchomienia sklepu nawet w ciągu jednego dnia aż po wysyłanie paczek. Jednak samo posiadanie sklepu nie sprawi, że ktoś będzie w nim robił zakupy, musimy zadbać o generowanie ruchu na naszej stronie.

1. Ruch organiczny

Dbanie o to, by serwis znajdował się wysoko w wynikach organicznych Google to jedno z najważniejszych zadań dla każdego właściciela sklepu internetowego. Ponad 90% internautów korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego musimy podjąć odpowiednie działania, by być widoczni i skutecznie prowadzić swój biznes.

Pozycjonowanie, czyli SEO (optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych) jest częścią SEM, czyli marketingu prowadzonego w obrębie wyszukiwarki. Ponieważ wyszukiwarka opiera swoje działanie na słowach kluczowych, musimy zadbać, by nasz sklep był wyświetlany na odpowiednie frazy.

W całym procesie pozycjonowania sklepu ważne jest odpowiednie dobranie słów kluczowych, by nie skupiać się tylko na kilku wybranych frazach, ale na szerokim spektrum słów związanych z marką, produktami oraz kategoriami oferowanych produktów. Pozycjonowane frazy zawsze muszą mieć merytoryczne podparcie w strukturach serwisu, dlatego odpowiednia optymalizacja i przygotowanie sklepu są tak ważne. Ruch organiczny jest wysoce skalowalny, dlatego im więcej pracy zostanie włożonej w proces pozycjonowania, tym lepsze wyniki otrzymamy. Dla sklepów z ograniczonym budżetem może to być najbardziej opłacalny sposób na zwiększenie sprzedaży.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?
  • Kim są polscy użytkownicy LinkedIn i jak się z nimi komunikować?
  • Jak skutecznie budować wiarygodny company page?
  • Jakie strategie komunikacji na LinkedIn obrały polskie brandy (case study mBank, CD Projekt Red, Żywiec Zdrój, CCC)?
Czytaj więcej

Instapromocja, czyli e‑sklep na Instagramie

Instapromocja, czyli e-sklep na Instagramie
  • Jak zbudować markę na Instagramie?
  • Czy za pomocą Instagrama da się sprzedawać?
  • Jakie formy przekazu wybrać w zależności od marki?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.