Skąd pozyskać klientów?

ECOM_08_46.jpg
nr 8/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_veneo.jpg
  • W jaki sposób generować ruch na stronie swojego sklepu?
  • Jaki typ ruchu jest najbardziej wartościowy i gwarantuje największą konwersję?
  • Jaką strategię marketingu internetowego przyjąć dla swojego sklepu, aby była skuteczna i opłacalna?

Łatwość i niskie koszty dostępu do platform sklepowych sprawiają, że nowe sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu. Wszystkie dostępne platformy wspierające branżę e-commerce ułatwią prowadzenie e-biznesu: od uruchomienia sklepu nawet w ciągu jednego dnia aż po wysyłanie paczek. Jednak samo posiadanie sklepu nie sprawi, że ktoś będzie w nim robił zakupy, musimy zadbać o generowanie ruchu na naszej stronie.

1. Ruch organiczny

Dbanie o to, by serwis znajdował się wysoko w wynikach organicznych Google to jedno z najważniejszych zadań dla każdego właściciela sklepu internetowego. Ponad 90% internautów korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego musimy podjąć odpowiednie działania, by być widoczni i skutecznie prowadzić swój biznes.

Pozycjonowanie, czyli SEO (optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych) jest częścią SEM, czyli marketingu prowadzonego w obrębie wyszukiwarki. Ponieważ wyszukiwarka opiera swoje działanie na słowach kluczowych, musimy zadbać, by nasz sklep był wyświetlany na odpowiednie frazy.

W całym procesie pozycjonowania sklepu ważne jest odpowiednie dobranie słów kluczowych, by nie skupiać się tylko na kilku wybranych frazach, ale na szerokim spektrum słów związanych z marką, produktami oraz kategoriami oferowanych produktów. Pozycjonowane frazy zawsze muszą mieć merytoryczne podparcie w strukturach serwisu, dlatego odpowiednia optymalizacja i przygotowanie sklepu są tak ważne. Ruch organiczny jest wysoce skalowalny, dlatego im więcej pracy zostanie włożonej w proces pozycjonowania, tym lepsze wyniki otrzymamy. Dla sklepów z ograniczonym budżetem może to być najbardziej opłacalny sposób na zwiększenie sprzedaży.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Reaguj albo giń!

ECOM_08_15.jpg
  • Jak reagować na negatywne komentarze klientów w mediach społecznościowych?
  • W jaki sposób odpowiadać, kiedy zarzuty klienta są prawdziwe, aby wyjść z sytuacji obronną ręką?
  • Czego nie robić w odpowiedzi na negatywne opinie, aby nie pogłębiać kryzysu?
Czytaj więcej

Klient offline w sklepie online

ECOM_08_37.jpg
  • Na czym polega geofencing?
  • Jak dotrzeć ze swoją ofertą do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji?
  • W jaki sposób przygotować kampanię online, bazując na danych z kanału offline?
Czytaj więcej

Niezbadane ścieżki klienta

ECOM_08_41.jpg
  • Dlaczego Customer Journey Map jest potrzebna w projektowaniu procesu sprzedaży?
  • Jak analizować ścieżkę zakupową klienta i wyciągać wnioski, aby zwiększyć sprzedaż?
  • Za pomocą jakich działań łatać dziurawy lejek sprzedażowy?
Czytaj więcej

Numer bieżący

ECOM_08.jpg

Przejdź do

Partnerzy

Reklama