Przydatne narzędzia: widżet Callback

ECOM_9_36.jpg
nr 9/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_cityboardmedia.jpg
  • Jakie korzyści daje e-sklepowi zainstalowanie widżetu Callback?
  • Jakie funkcjonalności wybrać, rozważając uruchomienie widżetu?
  • Z jakimi kosztami trzeba się liczyć, wdrażając widżet na swojej stronie?

Wysoki współczynnik odrzuceń i krótki czas pobytu na stronie to zmory każdego właściciela e-sklepu. Jeśli użytkownik szybko ucieka ze strony internetowej, to warto go zachęcić do pozostania na witrynie. Jak to zrobić? Za pomocą widżetu Callback.

Kończysz przeglądanie strony WWW, chcesz ją zamknąć i nagle na ekranie pojawia się okno z komunikatem „Zaczekaj! Oddzwonimy do Ciebie w ciągu kilkunastu sekund”. Wpisujesz swój numer i po chwili dzwoni do ciebie konsultant. Tak działa widżet Callback, czyli system, który ma na celu zatrzymanie potencjalnego klienta. Warto go zastosować, bo przy niskich kosztach daje całkiem niezłe efekty. Opisany przypadek to tylko jeden z dostępnych wariantów. Widżet może mieć też np. formę niewielkiego okna, które jest ulokowane w prawym dolnym rogu strony i porusza się, gdy scrollujemy witrynę. Można też wybrać moment (pierwsze czy kolejne odwiedziny strony), kiedy ma się pojawić. Opcji, funkcjonalności i rozwiązań jest bardzo wiele – można je dostosować do niemal każdego biznesu.

Kierowanie ruchu na stronę internetową to dziś jedno z podstawowych zadań w każdym biznesie. Głowią się nad tym działy digitalowe, które budują i pozycjonują strony, autorzy tekstów, którzy muszą tworzyć atrakcyjne dla wyszukiwarek i użytkowników treści, a także działy marketingu, które wymyślają reklamy i sposoby promocji. Użytkownik na stronę może trafić dzięki wyszukiwaniu organicznemu lub działaniom płatnym, takim jak na przykład Google Ads lub Facebook Ads. Widżet Callback jest narzędziem, które wyłapuje uciekających ze strony i niezdecydowanych użytkowników, czyli potencjalnych klientów. To swoista bariera, której funkcją jest powstrzymanie przed zamknięciem witryny i skłonienie użytkownika do prostego działania, które zaowocuje kontaktem telefonicznym.

Widżety są tak skonstruowane, aby wykorzystywać mechanizmy psychologiczne zachęcające do kontaktu. Otrzymujemy niską barierę wejścia, ponieważ to właściciel strony ponosi koszt połączenia. Teksty w oknach informują, że do połączenia wystarczy 28 sekund. To budzi odruch sprawdzenia, czy rzeczywiście firma spełni swoją obietnicę i oddzwoni w deklarowanym czasie. Wspomniane 28 sekund nie jest przypadkowe. Tu wykorzystuje się mechanizm, który stosują wielkie sieci handlowe przy ustalaniu cen – dla mózgu atrakcyjniejsza jest kwota 9,99 zł niż 10 zł, ponieważ wydaje się bardziej ekonomiczna, choć różnica finansowa jest znikoma. Czas reakcji opisany jako pół minuty wydaje się użytkownikom dłuższy niż 29 czy 28 sekund.

Rys. 1. Personalizowany widżet wyświetlany na cały ekran

Źródło: LeadReactor.io.

Przydatne funkcjonalności

Widżety działają na prostej zasadzie. Gdy użytkownik zostawia numer, system automatycznie nawiązuje połączenie pomiędzy klientem a wskazanym do obsługi systemu konsultantem. Funkcjonalności oferowanych przez operatorów jest wiele. Poniżej kilka najbardziej godnych uwagi.

  • Raportowanie połączeń – to rozwiązanie w swojej ofercie posiada każdy operator. Korzystając z dowolnego widżetu, otrzymujemy dostęp do panelu, w którym widzimy, kiedy i jaki numer próbował się połączyć z naszą firmą, które połączenia były nieudane, ile trwały, o jakiej porze dnia najczęściej klienci do nas telefonują. Te dane można łatwo korelować z danymi z Facebook Ads czy Google Analytics i wyciągać wnioski co do skuteczności działań reklamowych prowadzonych w sieci.
  • Personalizacja – operatorzy umożliwiają umieszczenie w wyskakującym oknie zdjęcia i imienia konsultanta, tak aby klient miał pewność, że dzwoni do konkretnej osoby, która zajmie się obsługą zapytania czy rozwiązaniem problemu.
  • Połączenie z CRM – funkcjonalność, która pozwala na zintegrowanie panelu obsługi widżetu z firmowym CRM.
  • Odmierzanie czasu – zegar, który odmierza czas od kliknięcia w klawisz „zadzwoń” do nawiązania połączenia, pokazuje, że klient ma do czynienia z profesjonalną firmą.
  • Możliwość usunięcia logo operatora z okna widżetowego – taka funkcjonalność sprawia, że nie musimy reklamować operatora.
  • Animacje – mowa tu np. o animowanych słuchawkach, które są uzupełnieniem widżetu i które przyciągają wzrok użytkownika. Element ruchu silnie zwraca uwagę, a czerwony kolor sugeruje pilność zadania.
  • Prośba o kontakt we wskazanym terminie – funkcjonalność, która pozwala użytkownikowi na wybranie dowolnego momentu na kontakt. Jeśli potencjalny klient nie chce rozmawiać w danym momencie, może wykorzystać funkcjonalność kalendarza i wskazać, kiedy konsultant ma do niego zatelefonować.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Planowanie kampanii e‑marketingowej

ECOM_9_31.jpg
  • Jak zaplanować efektywną kampanię e-marketingową?
  • Jakich błędów unikać, aby kampania była skuteczna?
  • Jak podwyższać poziom opłacalności kampanii?
Czytaj więcej

Pierwsze kroki w e‑commerce

ECOM_9_3.jpg
  • Od czego zacząć wdrażanie e-commerce w firmie?
  • Jak się przygotować do tego procesu?
  • Na co zwrócić uwagę podczas wdrażania w firmie nowego kanału sprzedaży?
Czytaj więcej

Plan wdrożenia e‑commerce

ECOM_9_8.jpg
  • Jak przygotować się do wdrożenia systemu e-commerce w firmie?
  • Jak zaplanować działania, aby cały projekt przebiegł sprawnie?
  • Ile czasu przewidzieć w harmonogramie na realizację poszczególnych etapów?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama