• Jak we właściwy sposób budować customer experience?
  • Jak tworzyć komunikaty trafiające do naszej grupy docelowej?
  • Czy tworzenie indywidualnego przekazu dla naszych klientów jest możliwe?

Wraz z nadejściem ery Internetu, pojawieniem się e-commerce i pojęcia customer experience zmieniły się oczekiwania zakupowe klientów. Mając możliwość dokonania zakupu bez wychodzenia z domu stworzyliśmy system, który silnie działa na użytkownika, co wpływa na jego lojalność i chęć sprawdzania oferty konkurencji. Jak więc wpłynąć na potencjalnego klienta, by wybrał akurat naszą ofertę?

Personalizacja oferty - wykorzystaj swoją wiedzę

Posiadając nawet najbardziej podstawowe informacje na temat swoich klientów i grupy docelowej, jesteś w stanie znaleźć odpowiedni sposób na dotarcie do nich.

Dobrze dostosuj przekaz do branży, w której działasz – nie chcesz chyba używać biznesowych zwrotów do swoich klientów, jeśli prowadzisz sklep online z odzieżą dla młodzieży. Content jest istotny, dlatego też jeżeli „lekkie pióro” nie jest Twoją mocną stroną, zastanów się nad pomocą profesjonalnego copywritera, który właściwie dostosuje sposób komunikacji do naszych klientów. Głównym powodem, dla którego warto to zrobić jest przede wszystkim budowanie lojalności klienta. Jeśli nasz przekaz do nich trafia, podoba im się sposób, w jaki się z nimi kontaktujemy z pewnością do nas wrócą.

Jaki jest pierwszy krok do zdobycia serca klienta?

Startując na rynku musimy najpierw wzbudzić ciekawość naszej grupy docelowej. Jeśli jesteśmy nowi więc budowanie świadomości marki jest szczególnie ważne.

Udało nam się dotrzeć do potencjalnych klientów. Co dalej? Działamy indywidualnie, czyli staramy się jak najbardziej spersonalizować ofertę i nią zaciekawić. Kolejny etap to poszukanie sposobu na wywołanie potrzeby posiadania naszego produktu lub usługi – tu sprawdzą się kody rabatowe, czy odpowiednia wizualizacja. Finalnie dochodzi do decyzji zakupowej, a naszym zadaniem jest utrzymanie tej tendencji poprzez profesjonalną obsługę i dobrą relację.

Tabela 1. Etapy życia klienta – formy dotarcia

Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki

Facebook Ads, Radio, Telewizja, SEO

Działanie i personalizacja

e-mail marketing, social media, influencer marketing, afiliacja

Wywołanie potrzeb

reklama w social media, chatboty, retargeting,

Sprzedaż

kampanie omnichannel, e-mail marketing, content marketing

Relacja czyli retencja

remarketing, programy lojalnościowe, follow- up

Źródło: opracowanie własne

Akcja – automatyzacja

Jednym z narzędzi marketingu, który będzie świetnym elementem naszej kampanii jest marketing automation, pozwalający na personalizowanie treści i wysyłanie ich do zsegmentowanych wcześniej odbiorców. Plusem tej formy jest chociażby odzyskiwanie pozostawionych koszyków czy dopasowywanie produktów do dokonanych zakupów.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?
  • Czym jest CLTV?
  • Ile tak naprawdę wart jest klient?
  • Dlaczego warto znać wartość życiową klienta?
Czytaj więcej

Jak zmienia się podejście do wydawania dużych pieniędzy w sieci? E‑commerce na rynku motoryzacyjnym

Jak zmienia się podejście do wydawania dużych pieniędzy w sieci? E-commerce na rynku motoryzacyjnym
  • Kto kupuje samochody w internecie?
  • A kto sprzedaje i co z tego ma?
  • Jakie czynniki decydują o tym, że wydajemy dużo online?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama