Niezbadane ścieżki klienta

ECOM_08_41.jpg
no. 8/2018

The material was created in cooperation with a partner:

logo_bluerank.jpg
  • Dlaczego Customer Journey Map jest potrzebna w projektowaniu procesu sprzedaży?
  • Jak analizować ścieżkę zakupową klienta i wyciągać wnioski, aby zwiększyć sprzedaż?
  • Za pomocą jakich działań łatać dziurawy lejek sprzedażowy?

Wiele przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest stworzenie ścieżki zakupowej klienta. Customer Journey pozwala nam przeanalizować działania „okiem klienta” – w tym słabe oraz mocne strony, a także strategiczne punkty skłaniające do konwersji, żeby finalnie je zoptymalizować.

Tworząc ścieżkę Customer Journey, warto zastanowić się przede wszystkim nad tym, jaką wiedzą o obecnym konsumencie i jego zachowaniach zakupowych dysponujemy. Rozpoczynając działania analizujące ścieżkę zakupową klienta, jego potencjalne, przeróżne interakcje z nią związane oraz doświadczenia z firmą, produktem lub marką, warto oprzeć się na modelu AIDAL.

AIDAL jest rozszerzoną o etap lojalności wersją terminu AIDA, który określa poszczególne etapy reakcji klienta – począwszy od poznania oferty, przez zakup, aż do działań posprzedażowych. Wokół tego rozwiązania warto zbudować ścieżkę użytkownika do zakupu produktu.

Jak zbudować mapę Customer Journey?

Mapowanie ścieżki decyzyjnej powinno odbywać się w pięciu fazach1. W pierwszym etapie należy zebrać dane na temat użytkowników: jak dowiadują się o naszym produkcie lub marce, jakie interakcje występują pomiędzy nimi. Pierwsza analiza powinna zawierać jak najwięcej informacji dotyczących klientów (grupy wiekowe, charakterystyczne cechy itd.) oraz przekroju ich działań. Na podstawie swoich danych – zarówno z platformy CRM, jak również na podstawie informacji z Google Analytics jesteśmy w stanie stworzyć możliwie najpełniejszy obraz swojego potencjalnego konsumenta2. Jak to najlepiej zrobić? Poprzez wykorzystanie platform CDP.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Read more
On-line only no. 11/2019

Komunikacja w social media: LinkedIn

  • Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
  • W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
  • O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?
Read more
Open access no. 10/2019

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama