Niezbadane ścieżki klienta

ECOM_08_41.jpg
nr 8/2018

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

logo_bluerank.jpg
  • Dlaczego Customer Journey Map jest potrzebna w projektowaniu procesu sprzedaży?
  • Jak analizować ścieżkę zakupową klienta i wyciągać wnioski, aby zwiększyć sprzedaż?
  • Za pomocą jakich działań łatać dziurawy lejek sprzedażowy?

Wiele przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest stworzenie ścieżki zakupowej klienta. Customer Journey pozwala nam przeanalizować działania „okiem klienta” – w tym słabe oraz mocne strony, a także strategiczne punkty skłaniające do konwersji, żeby finalnie je zoptymalizować.

Tworząc ścieżkę Customer Journey, warto zastanowić się przede wszystkim nad tym, jaką wiedzą o obecnym konsumencie i jego zachowaniach zakupowych dysponujemy. Rozpoczynając działania analizujące ścieżkę zakupową klienta, jego potencjalne, przeróżne interakcje z nią związane oraz doświadczenia z firmą, produktem lub marką, warto oprzeć się na modelu AIDAL.

AIDAL jest rozszerzoną o etap lojalności wersją terminu AIDA, który określa poszczególne etapy reakcji klienta – począwszy od poznania oferty, przez zakup, aż do działań posprzedażowych. Wokół tego rozwiązania warto zbudować ścieżkę użytkownika do zakupu produktu.

Jak zbudować mapę Customer Journey?

Mapowanie ścieżki decyzyjnej powinno odbywać się w pięciu fazach1. W pierwszym etapie należy zebrać dane na temat użytkowników: jak dowiadują się o naszym produkcie lub marce, jakie interakcje występują pomiędzy nimi. Pierwsza analiza powinna zawierać jak najwięcej informacji dotyczących klientów (grupy wiekowe, charakterystyczne cechy itd.) oraz przekroju ich działań. Na podstawie swoich danych – zarówno z platformy CRM, jak również na podstawie informacji z Google Analytics jesteśmy w stanie stworzyć możliwie najpełniejszy obraz swojego potencjalnego konsumenta2. Jak to najlepiej zrobić? Poprzez wykorzystanie platform CDP.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Reaguj albo giń!

ECOM_08_15.jpg
  • Jak reagować na negatywne komentarze klientów w mediach społecznościowych?
  • W jaki sposób odpowiadać, kiedy zarzuty klienta są prawdziwe, aby wyjść z sytuacji obronną ręką?
  • Czego nie robić w odpowiedzi na negatywne opinie, aby nie pogłębiać kryzysu?
Czytaj więcej

Klient offline w sklepie online

ECOM_08_37.jpg
  • Na czym polega geofencing?
  • Jak dotrzeć ze swoją ofertą do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji?
  • W jaki sposób przygotować kampanię online, bazując na danych z kanału offline?
Czytaj więcej

Skąd pozyskać klientów?

ECOM_08_46.jpg
  • W jaki sposób generować ruch na stronie swojego sklepu?
  • Jaki typ ruchu jest najbardziej wartościowy i gwarantuje największą konwersję?
  • Jaką strategię marketingu internetowego przyjąć dla swojego sklepu, aby była skuteczna i opłacalna?
Czytaj więcej

Numer bieżący

ECOM_08.jpg

Przejdź do

Partnerzy

Reklama