• Z jakich powodów automatyzuje się procesy w marketingu?
  • Jakie korzyści daje firmom MA?
  • Które procesy w marketingu nie zawsze nadają się do automatyzacji?

Coraz bardziej popularna automatyzacja procesów staje się orężem również w rękach marketerów. Dobrze wykorzystana, pozwala uratować porzucone koszyki zakupowe, wpłynąć na sprzedaż w okresach spadku popytu, zwiększyć efektywność promocji czy budować dobre relacje z klientem. Jak wszystko ma ona jednak swoje granice. Dlatego również w działalności e-commerce są obszary, które nie zawsze warto automatyzować.

Po co w marketingu automatyzuje się procesy?

Trudno znaleźć administratora e-sklepu, którego trzeba by przekonywać do zalet automatyzacji. Klient, który trafia do sklepu często nie jest jeszcze gotowy do zakupu, zapoznaje się z ofertą, porównuje ją, ale nie zawsze decyduje się na zakończenie transakcji. Skutki „wizyty” klienta mogą być różne: klient doda produkty do listy ulubionych, skompletuje swój wirtualny koszyk, ale nie złoży zamówienia, zapisze się do newslettera lub też – po zapoznaniu się z ofertą – po prostu opuści stronę. W każdym z przedstawionych wyżej przypadków z pomocą przychodzi automatyzacja. Obszarów, które nadają się do tego procesu w działalności każdego sklepu internetowego jest wiele, np.:

  • pozyskiwanie leadów,
  • działania związane z edukowaniem klienta i przygotowaniem go do zakupu,
  • komunikacja z klientem, na rożnych etapach procesu zakupowego,
  • zwiększenie konwersji.

Istotą Marketing Automation (MA) jest optymalizacja procesu obsługi klienta w taki sposób, by wymagała ona jak najmniejszej ingerencji ze strony człowieka.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Direct To Consumer, czyli model dla świadomych marek

ECOM_15_70.jpg
  • Jakie są główne korzyści i zagrożenia sprzedaży bezpośrednio do konsumenta?
  • Czy marki oferujące model D2C mają przewagę nad konkurencją?
  • Czy można pogodzić D2C z dystrybucją?
Czytaj więcej

Lean Marketing, czyli czego o marketingu możemy sie nauczyć od Japończyków!

ECOM_15_31.jpg
  • Czym jest Lean Marketing?
  • Dlaczego marketing może wyglądać jak taśma produkcyjna?
  • Jak wykorzystywać Lean Marketing w e-commerce?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 15/2020

Personalizacja a oczekiwania zakupowe klientów

  • Jak we właściwy sposób budować customer experience?
  • Jak tworzyć komunikaty trafiające do naszej grupy docelowej?
  • Czy tworzenie indywidualnego przekazu dla naszych klientów jest możliwe?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama