• Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę produktu i jak przebiega proces namingu?
  • Jakie metody mogą uratować życie, kiedy zabraknie kreatywności?
  • Dlaczego algorytmy i nowe technologie to czasem ostatnia deska ratunku?
Kreatywny naming od A do Z

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Project: People

Z wyborem nazwy dla produktu jest trochę jak z wyborem imienia dla dziecka. To niezmiernie ważna, ale i trudna kwestia. Co ma powiedzieć osoba, która staje przed wyzwaniem nazwania swojego produktu? Możliwości jest jeszcze więcej niż w przypadku poszukiwania imienia. Jak wybrać nazwę, która zostanie zapamiętana? Jak znaleźć tę jedyną... nazwę idealną?

Im więcej produktów na rynku, tym trudniej znaleźć innowacyjną i unikatową nazwę dla swojego produktu lub usługi. Dlatego właśnie proces namingu jest coraz większym wyzwaniem zarówno dla twórców produktu, jak i marketerów odpowiedzialnych za ten obszar. Podstawą jest przemyślany proces namingu oraz kreatywność generowana różnymi metodami.

Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę?

Nike, Coca-Cola czy Apple – co wyróżnia te nazwy i sprawia, że to właśnie one zostają zapamiętane? Oczywiście za każdą z nich stoi produkt, jego historia, jakość, obsługa klienta i wiele innych czynników, jednak to właśnie nazwa jest elementem, dzięki któremu klient albo zwróci uwagę na produkt, albo pójdzie dalej. Na rysunku 1 przedstawiono 3 elementy, na które należy zwrócić uwagę tworząc nazwę.

Proces namingu krok po kroku

Najlepsza nazwa to taka, która powstaje na styku emocji i rozumu. Za ten pierwszy aspekt w dużej mierze odpowiada nasza kreatywność, dzięki której tworzymy nazwy, które po prostu się nam podobają. Nie możemy jednak zapominać o tym, że nazwa powinna spełniać określone cele – być przemyślanym elementem strategii marki. Dlatego właśnie tak istotny jest konsekwentny proces namingu. Jak wygląda on w praktyce?

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Komunikacja marki w czasie kryzysu

Komunikacja marki w czasie kryzysu
  • Jak przystosować sposób komunikacji do kryzysu?
  • Jak pandemia zmieniła życie naszej persony?
  • Jaka powinna być strategia komunikacji na czas kryzysu?
Czytaj więcej

Czas na marketing mobile ‑ first!

Czas na marketing mobile - first!
  • Od czego zacząć wdrażanie strategii mobile-first?
  • Jakie rozwiązania są rekomendowane dla twojego biznesu?
  • Jaki kształt mogą przybierać działania lokalne?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama