• Jak przystosować sposób komunikacji do kryzysu?
  • Jak pandemia zmieniła życie naszej persony?
  • Jaka powinna być strategia komunikacji na czas kryzysu?
Komunikacja marki w czasie kryzysu

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Elephate

Rok 2020 zdecydowanie zapisze się w pamięci. Pandemia koronawirusa, lockdown i wprowadzenie licznych obostrzeń miały wpływ na życie prawie wszystkich ludzi, a także na działanie i istnienie wielu biznesów. To wielkie zmiany, które wymagają konkretnych reakcji od firm. Dlaczego?

Skuteczna komunikacja jest podstawą sukcesu każdej organizacji. Jest ona jeszcze ważniejsza w czasach kryzysu. Wtedy musimy zmierzyć się z nieoczekiwanym wydarzeniem, które może wpłynąć na wizerunek i reputację firmy. Mowa tu nie tylko o ogólnoświatowych problemach (takich jak pandemia), ale także o zdarzeniach dotykających konkretne marki. Aby taka sytuacja nie była dla przedsiębiorstwa zaskoczeniem, warto wdrożyć odpowiedni plan komunikacji dla działań contentowych czy PR-owych.

Jak przystosować swój sposób komunikacji do kryzysu?

Publikując treści, trzeba wziąć pod uwagę potrzeby i życie konsumentów – a ono bezsprzecznie uległo teraz zmianie. Podstawą dobrego marketingu musi być głębokie zrozumienie docelowego klienta – jego przyzwyczajeń, wyzwań, radości czy spojrzenia na otaczający go świat. Kiedy już to zrozumiesz, możesz dowiedzieć się, jak twoja marka pasuje do tej historii i co możesz od siebie zaproponować.

By trafić w obecne potrzeby klientów, należy dokonać weryfikacji strategii na kilku etapach i wdrożyć odpowiednie metody komunikacji. Przyjrzyj się personie swojej marki i odpowiedz na kilka pytań:

  • Jak zmieniło się jej zachowanie w sieci (np. ile czasu spędza teraz w internecie)?
  • Jakim problemom musi stawić czoła: czy będzie to przejście na tryb zdalny, problemy zdrowotne czy nawet zmiana lub utrata pracy?
  • Czego teraz tak naprawdę potrzebuje?

Dystrybucja treści a COVID-19

Jeżeli już wiesz, czego potrzebuje persona twojej marki, zastanów się, z jakich mediów obecnie korzysta. Czy jest to TikTok, Facebook, a może wreszcie ma chwilę na przejrzenie codziennej gazety? Życie podczas pandemii uległo zmianie, tak jak i przyzwyczajenia użytkowników. Więcej czasu spędzamy w domu, w końcu możemy odetchnąć od codziennego biegu – i dzięki temu znaleźć moment na czytanie dłuższych treści. Może być też zupełnie odwrotnie. Jeżeli twój potencjalny klient jest np. pracownikiem służby zdrowia i spędza większość doby w pracy, to jego czas wolny znacznie się skrócił. Mógł więc przerzucić się na portal, który pozwala mu śledzić newsy w maksymalnie kilkuzdaniowej formie. Sprawdzenie, gdzie obecnie są twoi odbiorcy, pozwoli ci dowiedzieć się, czy twoje komunikaty brandowe nie potrzebują nowych kanałów dystrybucji, aby mogły do nich trafić.

Swoje treści możesz dystrybuować w kanałach własnych (mail, fanpage czy blog) lub płatnych (wykupując reklamę bądź artykuł sponsorowany), a także zdobyć wzmiankę w mediach (np. dzięki wysyłce prasowej, artykułowi gościnnemu lub udostępnieniom). Przed publikacją warto sprawdzić, w jakich dniach i godzinach użytkownicy korzystają z danego portalu. Jeżeli twoje treści nie są reklamowane, mogą zniknąć w gąszczu płatnych informacji.

Publikując komunikat, warto pamiętać, żeby nie przytłoczyć swoich odbiorców. Jeżeli chcesz podzielić się informacją np. o dostępności nowego produktu, a z różnych mediów dobiegają newsy o ważnych, aktualnych wydarzeniach, poczekaj kilka dni z publikacją. Dzięki temu twoja wiadomość nie zagubi się w gąszczu informacji.

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

E‑mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

E-mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej
Czytaj więcej

Marketing zwinny

Marketing zwinny
  • Na czym polega marketing zwinny?
  • Dlaczego warto na niego postawić?
  • Jak rozpocząć wdrażanie marketingu zwinnego?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.