Klient offline w sklepie online

ECOM_08_37.jpg
no. 8/2018

The material was created in cooperation with a partner:

datarino_logo.jpg
  • Na czym polega geofencing?
  • Jak dotrzeć ze swoją ofertą do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji?
  • W jaki sposób przygotować kampanię online, bazując na danych z kanału offline?

Konsument offline i online to ten sam shopper, który płynnie przechodzi między kanałami. Zgodnie z raportem „M-commerce. Kupuję mobilnie” już 72% Polaków robi zakupy zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w internecie. Co to oznacza? E-commerce powinien przestać ograniczać swoje działania do świata online i rozszerzyć strategię o kampanie bazujące na danych z kanału offline.

Mały rynek, wiele podmiotów i wysoki koszt pozyskania klienta to podstawowy problem polskiego e-commerce. Mimo bardzo dynamicznego tempa rozwoju udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym w Polsce stanowi dopiero około 10%. O jednego konsumenta przekonanego do e-zakupów konkuruje cały szereg podmiotów. Duża rywalizacja wpływa na zwiększenie kosztów reklamowych i utrudnia pozyskanie nowego klienta. Aby ograniczyć negatywne skutki tego zjawiska, warto wyjść poza sektor i budować świadomość swojej marki wśród nowych grup nabywców. Jak to zrobić, dysponując ograniczonymi nakładami? Otóż wprowadzając do swojej strategii nowe rozwiązania reklamowe.

Coraz większe zainteresowanie marketerów budzi profilowanie kampanii internetowych na podstawie miejsc, jakie konsumenci odwiedzają w świecie rzeczywistym. Rozłożenie budżetu na tradycyjną reklamę opartą na danych z online i jej młodszą siostrę bazującą na danych z offline to dla e-commerce szansa na jeszcze szybsze rozszerzenie skali swojego działania.

Ograniczenia tradycyjnej reklamy online

Dotychczas reklamodawcy w działaniach online skupiali się głównie na kierowaniu komunikatów na podstawie zachowań konsumentów w internecie. Kiedy marka odzieżowa chciała dotrzeć do potencjalnych klientek, robiła to poprzez skierowanie kampanii do kobiet interesujących się modą. Jakie osoby znajdowały się w tej grupie? Te, które Google w oparciu o historię przeglądanych stron do niej przydzielił. Na pierwszy rzut oka taki sposób targetowania wydaje się najbardziej efektywny.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Read more
On-line only no. 11/2019

Komunikacja w social media: LinkedIn

  • Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
  • W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
  • O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?
Read more
Open access no. 10/2019

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama