• Na czym polega geofencing?
  • Jak dotrzeć ze swoją ofertą do osób odwiedzających stacjonarne sklepy konkurencji?
  • W jaki sposób przygotować kampanię online, bazując na danych z kanału offline?
Klient offline w sklepie online

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Datarino

Konsument offline i online to ten sam shopper, który płynnie przechodzi między kanałami. Zgodnie z raportem „M-commerce. Kupuję mobilnie” już 72% Polaków robi zakupy zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w internecie. Co to oznacza? E-commerce powinien przestać ograniczać swoje działania do świata online i rozszerzyć strategię o kampanie bazujące na danych z kanału offline.

Mały rynek, wiele podmiotów i wysoki koszt pozyskania klienta to podstawowy problem polskiego e-commerce. Mimo bardzo dynamicznego tempa rozwoju udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym w Polsce stanowi dopiero około 10%. O jednego konsumenta przekonanego do e-zakupów konkuruje cały szereg podmiotów. Duża rywalizacja wpływa na zwiększenie kosztów reklamowych i utrudnia pozyskanie nowego klienta. Aby ograniczyć negatywne skutki tego zjawiska, warto wyjść poza sektor i budować świadomość swojej marki wśród nowych grup nabywców. Jak to zrobić, dysponując ograniczonymi nakładami? Otóż wprowadzając do swojej strategii nowe rozwiązania reklamowe.

Coraz większe zainteresowanie marketerów budzi profilowanie kampanii internetowych na podstawie miejsc, jakie konsumenci odwiedzają w świecie rzeczywistym. Rozłożenie budżetu na tradycyjną reklamę opartą na danych z online i jej młodszą siostrę bazującą na danych z offline to dla e-commerce szansa na jeszcze szybsze rozszerzenie skali swojego działania.

Ograniczenia tradycyjnej reklamy online

Dotychczas reklamodawcy w działaniach online skupiali się głównie na kierowaniu komunikatów na podstawie zachowań konsumentów w internecie. Kiedy marka odzieżowa chciała dotrzeć do potencjalnych klientek, robiła to poprzez skierowanie kampanii do kobiet interesujących się modą. Jakie osoby znajdowały się w tej grupie? Te, które Google w oparciu o historię przeglądanych stron do niej przydzielił. Na pierwszy rzut oka taki sposób targetowania wydaje się najbardziej efektywny.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?
  • Kim są polscy użytkownicy LinkedIn i jak się z nimi komunikować?
  • Jak skutecznie budować wiarygodny company page?
  • Jakie strategie komunikacji na LinkedIn obrały polskie brandy (case study mBank, CD Projekt Red, Żywiec Zdrój, CCC)?
Czytaj więcej

Instapromocja, czyli e‑sklep na Instagramie

Instapromocja, czyli e-sklep na Instagramie
  • Jak zbudować markę na Instagramie?
  • Czy za pomocą Instagrama da się sprzedawać?
  • Jakie formy przekazu wybrać w zależności od marki?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.