• Kto kupuje samochody w internecie?
  • A kto sprzedaje i co z tego ma?
  • Jakie czynniki decydują o tym, że wydajemy dużo online?
Jak zmienia się podejście do wydawania dużych pieniędzy w sieci? E-commerce na rynku motoryzacyjnym

Kupowanie w internecie to już nie trend, a rzeczywistość. Rzeczywistość obejmująca coraz więcej obszarów. Kupowanie samochodu bez wcześniejszego zobaczenia go na żywo kiedyś wydawało się nie do pomyślenia. Taka praktyka jest teraz zupełnie normalna. Ludzie coraz śmielej wydają duże kwoty online, jednak nie bez porządnego researchu. Jak więc tzw. prosumenci odnajdują się na motoryzacyjnej części rynku e-commerce i co motoryzacyjny rynek e-commerce może im zaproponować?

Prosument to osoba, która podejmuje świadome decyzje zakupowe. Przed kupnem analizuje, szuka, ocenia, dopytuje, czyta opinie i dopiero, gdy jej głód wiedzy o danym produkcie czy firmie zostanie zaspokojony – podejmuje decyzję zakupową. Nazwa prosument wzięła się z połączenia dwóch wyrazów – producent i konsument. Jest to osoba, która m.in. decyzje podejmuje po szczegółowym researchu, nie sugeruje się komunikatami marketingowymi – jest odporna na ich przekaz. To osoba, która nie tylko sama szuka informacji, ale również aktywnie dzieli się wiedzą, opinią o produktach z innymi konsumentami, głównie w internecie.

Nietrudno się domyślić, że prosumentów rynku motoryzacyjnego nie brakuje. Samochód nie jest zakupem, który dokonuje się co tydzień. W wielu przypadkach jest to duża inwestycja na kilka lat – musi być bardzo dobrze przemyślana (według danych raportu „Car Buyer Journey 2019” firmy Cox Automotive, podjęcie decyzji o zakupie samochodu w 2019 roku zajmowało 96 dni). Samochód jest również wartością, która określa jakość życia danego człowieka i jego majętność. Biorąc pod uwagę ten aspekt, poziom zamożności można zmierzyć stanem posiadanych zasobów – takich jak nieruchomości czy właśnie samochód. Nic dziwnego, że zakup pojazdu wzbudza wiele emocji i przed podjęciem ostatecznej decyzji wielu konsumentów chce się porządnie zastanowić.

Samochód online kupię!

Zakupu samochodu w internecie można dokonać w wielu miejscach. Rynek motoryzacyjny przechodzi zmiany, które jeszcze bardziej ułatwiają konsumentom zakup swoich wymarzonych czterech kółek w sieci. Nie bez znaczenia jest także obecna sytuacja pandemiczna w kraju i na świecie. Chcąc nie chcąc firmy oferujące sprzedaż samochodów musiały się do tej nowej rzeczywistości dostosować – niektóre przeniosły swoje usługi online, inne postawiły na model hybrydowy, tj. otwarte salony plus oferta przeniesiona do internetu. Pozostałe, które do tej pory działały w internecie (jak chociażby portale aukcyjne) postawiły na prężny rozwój oferowanych do tej pory usług.

Wszystko jednak zależy od tego, czego oczekuje i czego szuka w danym momencie konsument. Czy samochód ma być nowy, czy może używany? Wzięty w leasing czy kupiony na kredyt? Czynników determinujących podjęcie decyzji zakupowej jest wiele. Rynek motoryzacyjny oferuje konsumentom możliwość nabycia samochodu online m.in.:

  • bezpośrednio na stronie danego producenta,
  • w serwisach aukcyjnych,
  • bezpośrednio od firm leasingowych,
  • na stronach z ogłoszeniami.

Rozwiązania i możliwości są – tylko od konsumenta zależy, jaką opcję wybierze.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?

Jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B?
  • Czym jest CLTV?
  • Ile tak naprawdę wart jest klient?
  • Dlaczego warto znać wartość życiową klienta?
Czytaj więcej

Jaki jest twój klient?

Jaki jest twój klient?
  • Co ma znaczenie dla polskiego klienta w sieci?
  • Jak poprawić doświadczenia zakupowe klientów?
  • Jak utrzymać lojalność klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama