• Z jakich powodów klienci najczęściej odchodzą od firm?
  • Na czym polega model profesjonalnej obsługi klienta 5S?
  • Dlaczego nie warto starać się skracać rozmów przedstawicieli Biura Obsługi Klienta z klientami?
Jak profesjonalnie obsługiwać klienta w e-commerce, aby chciał powracać i kupować ponownie

Nie od dziś wiadomo, że w dzisiejszych czasach coraz trudniej o lojalność klientów. Najlepszym sposobem na zyskanie lojalnych klientów jest prawdziwa, profesjonalna obsługa klienta. Znaczna część firm do dziś nie zrozumiała, jak duży wpływ ma jakość ich obsługi na chęć powrotu do kolejnych zakupów. W tym tekście chcę podzielić się z wami, czym jest dla mnie profesjonalna obsługa klienta, którą bez problemu możesz wdrożyć w swojej firmie oraz pokazać kilka dobrych praktyk.

Gdybym miał wskazać grzech główny, który dotyczy sporej części firm na rynku, to byłby nim właśnie brak profesjonalnej obsługi klienta. W zasadzie nie ma znaczenia, jaki to kanał, rynek czy segment klientów - problemy w większości wypadków są bardzo podobne.

W książce Janelle Barrow i Dianny Maul zatytułowanej „Wartość emocjonalna” znajdziemy listę powodów, przez które klienci odchodzą od firm:

  • Z powodu złej jakości obsługi klienta - 68%
  • Zła jakość produktu - 14%
  • Z powodu ceny - 9%
  • Zmiana przyzwyczajeń - 5%
  • Przeprowadzka - 3%
  • Inne powody - 1%

Choć od przeprowadzonych badań minęło już wiele lat, nadal głównym powodem odejść klientów lub braku chęci do ponownych zakupów jest niewłaściwa obsługa klienta. Wystarczy pomyśleć przez chwilę, jak wiele osób pyta w internecie o polecane firmy przed zakupem dowolnego produktu/ usługi. Jeśli dzięki profesjonalnej obsłudze klienta nasza firma może generować większy zysk, to chyba warto ją praktykować prawda?

W tym miejscu przytoczę jeszcze słowa mojego kolegi handlowca: „Zaufanie buduje się wchodząc po schodach, traci się je zjeżdżając windą”. Coś w tym jest, prawda?

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

E‑mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

E-mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej
Czytaj więcej

Marketing zwinny

Marketing zwinny
  • Na czym polega marketing zwinny?
  • Dlaczego warto na niego postawić?
  • Jak rozpocząć wdrażanie marketingu zwinnego?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.