• Jak zbudować markę na Instagramie?
  • Czy za pomocą Instagrama da się sprzedawać?
  • Jakie formy przekazu wybrać w zależności od marki?
Instapromocja, czyli e-sklep na Instagramie

Nie od dziś wiadomo, że Instagram to już nie tylko miejsce, gdzie użytkownicy publikują zdjęcia z dopiskiem konkretnych hashtagów. To również kanał, dzięki któremu rozwinął się influencer marketing, a przedsiębiorcy zaczęli prowadzić profesjonalne kampanie, które przynoszą spektakularne efekty zarówno w postaci zysków, jak i wiernych, zadowolonych klientów.

Możliwości, które daje Instagram

Instagram już od 2015 roku promuje treści reklamowe. Jednakże ciągłe doskonalenie aplikacji i niewątpliwie mocna konkurencja sprawiają, że jej twórcy stworzyli serwis społecznościowy dający wiele możliwości wielkim markom oraz małym, rozwijającym się przedsiębiorstwom.

Na Instagramie można nie tylko publikować płatne treści reklamowe w formie wideo czy zdjęcia z przekierowaniem do strony internetowej. Powstały nowe rozwiązania, które skutecznie przyciągają nowe firmy. Dziś za pośrednictwem tego serwisu można sprzedać wiele. Dowodem może być chociażby liczba odwiedzających ten serwis użytkowników w marcu bieżącego roku w Polsce. Według badania Mediapanel, opracowanego przez Wirtualnemedia.pl, na Instagramie pojawiło się aż 9,87 mln odwiedzających.

Twórcy serwisu, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców zmienili nawet wygląd aplikacji. Pierwotnie w dolnej belce Instagrama ikona serca informowała użytkowników o ilości polubień i komentarzy. W jej miejsce pojawił się sklep, który umożliwia zrobienie zakupów na podstawie naszych dotychczasowych preferencji. Algorytmy aplikacji dobierają treści w taki sposób, by były one jak najlepiej spersonalizowane, co z pewnością sprzyja promocji produktów.

Wszystkie oferty sponsorowane na Instagramie wyświetlają się w zależności od aktywności użytkownika, tego co polubił czy skomentował. Maszyna dobiera w ten sposób podobne treści i przedstawia je nam na platformie zakupowej.

Od kiedy Instagram wdrożył funkcję sklepu, wiele marek zdecydowało się przenieść swoje działania na ten kanał. To umożliwia użytkownikowi znaczne skrócenie ścieżki zakupowej – nie musi szukać produktu na stronie internetowej błądząc wśród kategorii. Teraz od finalnego zakupu dzieli go kilka kliknięć w aplikacji.

Ponadto Instagram niedawno rozpoczął testowanie reklam w zakładce „Sklep”. Próby trwają co prawda tylko na rynku amerykańskim, jeśli jednak pomysł okaże się sukcesem, nowość trafi wkrótce również do naszego kraju. Promowane treści mają pojawiać się w Sklepie jako kafelki, dzięki którym użytkownik może nie tylko zobaczyć oferowany produkt, ale także dowiedzieć się nieco więcej o marce. Niewątpliwie każda firma powinna skorzystać z możliwości, jakie dają media społecznościowe. Instagram tworząc sklep na swojej platformie pokazuje, że użytkownik nie musi już szukać nowych marek w wyszukiwarkach czy śledzić poczynania influencerów i ich kolejnych współprac. Wystarczy jedno kliknięcie przenoszące do spektrum produktów, które użytkownik chce poznać.

Jak utworzyć sklep na Instagramie?

Trzeba spełnić kilka kryteriów:

  • dysponować kontem firmowym na Instagramie, które spełnia warunki umowy handlowej,
  • następnie należy połączyć konto z fanpagem na Facebooku i katalogiem produktów,
  • podczas dodawania posta i zdjęć produktów na Instagramie, wyświetli się opcja ich oznaczenia.

Instagram umożliwia oznaczenie w jednym poście aż 5 produktów lub 20 w karuzeli. Przedsiębiorcy mogą oczywiście promować swoje posty dzięki menedżerowi reklam. Jeśli wcześniej korzystali z tej opcji na Facebooku, muszą postąpić dokładnie tak samo, zaznaczając w Umiejscowieniu wyłącznie Instagram. Obie aplikacje pozwalają na bardzo intuicyjne tworzenie promowanych postów, które z pewnością przyniosą firmie korzyści.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?
  • Kim są polscy użytkownicy LinkedIn i jak się z nimi komunikować?
  • Jak skutecznie budować wiarygodny company page?
  • Jakie strategie komunikacji na LinkedIn obrały polskie brandy (case study mBank, CD Projekt Red, Żywiec Zdrój, CCC)?
Czytaj więcej

Siła napędowa i tarcia w e‑sklepie, czyli o strategii koła zamachowego w e‑commerce

Siła napędowa i tarcia w e-sklepie, czyli o strategii koła zamachowego w e-commerce
  • Jak rozkręcić biznes dzięki koncepcji koła zamachowego?
  • Na jakie elementy zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii marketingowej zgodnie z tą koncepcją?
  • Jakie zagrożenia mogą mieć wpływ na skuteczność zastosowania koncepcji koła zamachowego?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.