Generowanie leadów kontaktowych w Internecie

Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 16
  • Jak wykorzystać Internet i kampanie reklamowe do generowania leadów?
  • Jak za pomocą performance marketingu zwiększyć sprzedaż?
  • W jaki sposób prawidłowo określić grupę docelową dla kampanii mailingowej?

Czy handlowiec może istnieć bez marketera? Pewnie może, ale… współpracując, mogą osiągnąć znacznie więcej. To dział sprzedaży, jak sama nazwa wskazuje, jest bezpośrednio odpowiedzialny za pozyskanie nowych klientów dla produktu czy usługi. A może proces sprzedaży byłby dużo bardziej wydajny, gdyby handlowiec otrzymywał wysokiej jakości leady kontaktowe dostarczone przez marketera? Jak wykorzystać do tego Internet i kampanie reklamowe?

Największy problem we współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży to złe podejście do leadów, i to z obu stron. Dlaczego? Marketerzy często przekazują „puste” kontakty swoim handlowcom, a ci z kolei zbyt późno kontaktują się z potencjalnymi klientami, co powoduje, że muszą rozpoczynać nawiązywanie kontaktu od samego początku, z uwzględnieniem obudowania go w cechy, które są istotne z punktu widzenia sprzedaży.

Czy nie jest istotne i najważniejsze dla działu sprzedaży, aby Bezimienny Kowalski stał się trzydziestoletnim Janem Kowalskim, posiadającym żonę i dziecko, mieszkającym w średniej wielkości mieście, aktualnie poszukującym nowego mieszkania, spędzającym wakacje w krajach europejskich i lubiącym nowinki technologiczne?

To esencja informacji, jakiej potrzebuje każdy handlowiec. Sprzedaż w takiej sytuacji byłaby łatwiejsza o tyle, że potencjalny klient czułby się wyjątkowo, bo handlowiec podchodziłby do niego indywidualnie i dziwnym trafem zgłaszałby się z ofertą w momencie, gdy pojawia się jakaś konkretna potrzeba.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 16/2014

Ulubione Drukuj

Zobacz również

E‑mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

E-mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej
Czytaj więcej

Marketing zwinny

Marketing zwinny
  • Na czym polega marketing zwinny?
  • Dlaczego warto na niego postawić?
  • Jak rozpocząć wdrażanie marketingu zwinnego?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.