- Jak za pośrednictwem Facebooka dotrzeć do konkretnych grup klientów?
- Jak sprzedając produkty specjalistyczne skutecznie promować je na Facebooku?
- Jak cały proces generowania leadów sprzedażowych zamknąć w obrębie fanpage’a e-sklepu?

Nasz menedżer ds. social media patrzy na media społecznościowe jako na narzędzie zasięgowe, służące przede wszystkim do budowania wizerunku i reklamy. Mnie jako dyrektora sprzedaży mniej interesuje liczba polubień, komentarzy i udostępnień, ważniejszy jest zwrot z inwestycji i liczba wygenerowanych np. dzięki Facebookowi leadów.
Obawy szefów sprzedaży względem mediów społecznościowych znam już bardzo dobrze. Argumenty na „nie” najczęściej wskazują na to, że portale społecznościowe świetnie sprawdzają się w przypadku dużych masowych marek, ale nie produktów skierowanych do klienta biznesowego czy usług, że użytkownikami portali społecznościowych są głównie ludzie młodzi, więc nie ma sensu uruchamiać profilu firmy, jeżeli produkt skierowany jest do osób z grupy wiekowej 40+, a liczba fanów nie przekłada się na realną sprzedaż. Staram się je obalać, pokazując prostą zasadę generowania sprzedaży w Internecie, którą zdefiniował guru cyfrowej analityki, Avinash Kaushik.
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuŹródło: Szef Sprzedaży nr 27/2016