• Czym jest sztuczna inteligencja i jak możesz ją wykorzystać w digital marketingu?
  • W jaki sposób sztuczna inteligencja pomaga e-commerce?
  • Jakie zagrożenia dla marketerów stanowią stronnicze algorytmy AI?
Czego na temat AI w digital marketingu nie dowiesz się z książek

Popularność skrótu AI rośnie w mediach z roku na rok. Fakt ten wynika po części z tego, że zaczęliśmy go używać w kontekście rzeczy, które przejawiają cechy takich rozwiązań i odnoszą się do pojedynczych funkcji. Możemy zauważyć, że prawie każde zagadnienie od statystyki i analityki biznesowej, po kodowanie ręcznie danej reguły jest nazywane sztuczną inteligencją. A jak ta sprawa wygląda w marketingu? Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu, poznając kilka faktów na temat innowacyjnych rozwiązań w digitalu.

Czym jest sztuczna inteligencja?

Definicji jest wiele, jednak dla jasności i przejrzystości tego artykułu przyjmijmy, że sztuczna inteligencja to nauka o tym, jak tworzyć maszyny wyposażone w niektóre cechy ludzkiego umysłu. Zaliczamy do nich umiejętność rozumienia języka, rozpoznawania obrazów, rozwiązywania problemów i uczenie się. Termin ten wymyślił John McCarthy, amerykański informatyk, w 1956 roku, na konferencji naukowej w Dartmouth. Określił ją jako „naukę i inżynierię tworzenia inteligentnych maszyn”. Badania nad sztuczną inteligencją wykorzystują narzędzia z wielu dziedzin, m.in. informatyki, psychologii, filozofii, lingwistyki, badań operacyjnych, ekonomii.

Początek sztucznej inteligencji – Alan Turing i jego test

Alan Turing jest nazywany ojcem informatyki. Był on zafascynowany inteligencją i myśleniem, a także możliwością ich wykorzystania przez maszyny. Największy wkład Turinga w rozwój sztucznej inteligencji stanowi jego gra w naśladownictwo, która jest znana powszechnie jako „Test Turinga”. Podczas tego testu zadający pytania – człowiek – komunikuje się z dwoma graczami, A i B, wymieniając z nimi wiadomości. Jeżeli zadający pytania nie może stwierdzić, który gracz – A czy B – jest komputerem, a który człowiekiem, uznaje się, że komputer pomyślnie przeszedł test i osiągnął inteligencję na poziomie człowieka.

Eugene Goostman – człowiek czy komputer?

Eugene Goostman to chatbot, który według niektórych zdał test Turinga. Goostman został zaprojektowany tak, by zachowywać się jak 13-letni ukraiński chłopiec. Posiada on cechy skłaniające osoby, z którymi rozmawia do wybaczenia mu błędów gramatycznych i braku wiedzy ogólnej. Od czasu swojego powstania bot Goostman brał udział w wielu konkursach. W dniu 7 czerwca 2014 roku, podczas konkursu upamiętniającego 60. rocznicę śmierci Turinga, 33%1 sędziów uznało, że Goostman jest człowiekiem.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?

Jak prowadzić LinkedIn Company Page, który sprzedaje?
  • Kim są polscy użytkownicy LinkedIn i jak się z nimi komunikować?
  • Jak skutecznie budować wiarygodny company page?
  • Jakie strategie komunikacji na LinkedIn obrały polskie brandy (case study mBank, CD Projekt Red, Żywiec Zdrój, CCC)?
Czytaj więcej

Instapromocja, czyli e‑sklep na Instagramie

Instapromocja, czyli e-sklep na Instagramie
  • Jak zbudować markę na Instagramie?
  • Czy za pomocą Instagrama da się sprzedawać?
  • Jakie formy przekazu wybrać w zależności od marki?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.