Bądź leadowym liderem!

Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 22
  • Jak wykorzystać lead scoring do budowania trwałej relacji z klientem?
  • Jak stosować kwalifikację leadów w praktyce i jakie są jej efekty?
  • Jak ocenić, czy nasza firma jest gotowa na wdrożenie lead scoringu?

Lead to w dużym uproszczeniu nasz potencjalny klient. Już wyłapaliśmy go z rynku. Teraz czas na naukę: jakie są jego potrzeby, co lubi, jak wejść z nim w relację. Podejmowanie odpowiednich działań w odpowiednim czasie z odpowiednią treścią jest nie tylko kluczem do sukcesu (konwersji), ale też wielką sztuką.

Wszystko się zmienia. Modele pozyskiwania leadów i ich konwertowania również. Już na początku naszej drogi musimy uświadomić sobie, że czasy masowych wysyłek i docierania ze wszystkim do wszystkich już minęły. Zmienił się również proces zakupowy. Obecnie większość kupujących zapoznaje się z produktem i jego zaletami, zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. Użytkownik samodzielnie szuka informacji na temat przedmiotu zakupu, by stać się ekspertem w danej dziedzinie. Źródeł informacji jest wiele, więc samoedukacja nie stanowi problemu. Podobnie według MarketingSherpa  klienci częściej sami znajdują sprzedawcę niż odwrotnie. Tylko 20% klientów twierdzi, że to firma znalazła ich.

Jak zatem należy działać w takim środowisku biznesowym? Przede wszystkim należy skoncentrować się na dwóch działaniach:

  • dajmy się łatwo znaleźć,
  • zbudujmy trwałą relację z klientem.

O byciu widocznym opowiemy sobie innym razem. Przejdźmy do relacji z klientem. I tu pojawia się nasz lead management.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 22/2015

Zobacz również

E‑mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej

E-mail wciąż liderem wśród komunikacji marketingowej
Czytaj więcej

Marketing zwinny

Marketing zwinny
  • Na czym polega marketing zwinny?
  • Dlaczego warto na niego postawić?
  • Jak rozpocząć wdrażanie marketingu zwinnego?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.