- Jak wykorzystać lead scoring do budowania trwałej relacji z klientem?
- Jak stosować kwalifikację leadów w praktyce i jakie są jej efekty?
- Jak ocenić, czy nasza firma jest gotowa na wdrożenie lead scoringu?
Lead to w dużym uproszczeniu nasz potencjalny klient. Już wyłapaliśmy go z rynku. Teraz czas na naukę: jakie są jego potrzeby, co lubi, jak wejść z nim w relację. Podejmowanie odpowiednich działań w odpowiednim czasie z odpowiednią treścią jest nie tylko kluczem do sukcesu (konwersji), ale też wielką sztuką.
Wszystko się zmienia. Modele pozyskiwania leadów i ich konwertowania również. Już na początku naszej drogi musimy uświadomić sobie, że czasy masowych wysyłek i docierania ze wszystkim do wszystkich już minęły. Zmienił się również proces zakupowy. Obecnie większość kupujących zapoznaje się z produktem i jego zaletami, zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. Użytkownik samodzielnie szuka informacji na temat przedmiotu zakupu, by stać się ekspertem w danej dziedzinie. Źródeł informacji jest wiele, więc samoedukacja nie stanowi problemu. Podobnie według MarketingSherpa klienci częściej sami znajdują sprzedawcę niż odwrotnie. Tylko 20% klientów twierdzi, że to firma znalazła ich.
Jak zatem należy działać w takim środowisku biznesowym? Przede wszystkim należy skoncentrować się na dwóch działaniach:
- dajmy się łatwo znaleźć,
- zbudujmy trwałą relację z klientem.
O byciu widocznym opowiemy sobie innym razem. Przejdźmy do relacji z klientem. I tu pojawia się nasz lead management.
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuŹródło: Szef Sprzedaży nr 22/2015