• Dlaczego warto sprzedawać zarówno poprzez własny sklep, jak i Allegro?
  • Jak sprzedawać swoje produkty na Allegro, aby jednocześnie nie zabić sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
  • Co zrobić, by wypromować własny sklep poprzez Allegro?

Zarządzanie sprzedażą przez Allegro tak, by jednocześnie nie ograniczać potencjału własnego sklepu internetowego to niełatwa sprawa. Dywersyfikacja przychodów w e-commerce na różne kanały jest wskazana, jednak trzeba patrzeć na Allegro głównie jako format do rozwoju własnej marki w sieci.

Allegro czy własny sklep? – ta fraza jest już automatycznie podpowiadana w Polsce przez Google. Amerykańska fabryka odpowiedzi na niemal każde nurtujące pytanie – akurat na to nie daje jednoznacznej. Wynika to z kwestii indywidualnych: budżetu reklamowego, branży i relacji podaż–popyt, cierpliwości inwestycyjnej właścicieli. Ważne są możliwości logistyczne, sposób finansowania zakupionego towaru, możliwości rywalizacji ceną lub dodatkowymi bonusami. Niezależnie od tych czynników można jednak przyjąć, że zaangażowanie się w projekt Allegro zawsze ma sens. Warunkiem jest jednak takie prowadzenie sprzedaży poprzez tę platformę, by nie kolidowało z e-sklepem.

Platforma Allegro postrzegana jest przede wszystkim przez pryzmat prowizji i szeregu opłat dodatkowych. Powszechnie niedostrzegalne są niekwestionowane zalety: od łatwości wystawienia przedmiotów i ogólnej kontroli nad nimi, przez formaty automatyzacyjne, po mechanizmy promocyjne. Z kolei własny sklep internetowy daje możliwość ominięcia pośrednika, ale wymaga wszystkiego, co Allegro oferuje niejako w cenie prowizji: integracje, obsługę IT, stabilność, skuteczną reklamę, pozycjonowanie serwisu na określone frazy, łatwość dotarcia do odbiorcy. To wszystko wymaga nie tylko pieniędzy. Jest przede wszystkim czasochłonne. Zaś wizje marketerów twierdzących, że w ciągu kilku tygodni mogą – za sowitą opłatą – zrewolucjonizować rynek internetowy i zmienić raczkujący e-sklep w prawdziwą finansową machinę, można włożyć między bajki. Dla debiutanta bez mocnej – np. zagranicznej – marki lub bardzo dużego budżetu promocyjnego, innego startu niż połączenie atutów Allegro i własnego sklepu nie ma.

Gdzie sprzedawać w sieci?

Odpowiedź jest prosta: jednocześnie na Allegro i rozwijając stopniowo własną markę sklepu. Samo Allegro powinno być postrzegane właśnie nie jako mechanizm sprzedażowy, ale jako jeden z elementów budowy wizerunku e-sklepu. Nawet przy często restrykcyjnej polityce platformy, możesz eksponować własne logo i nazwę, a na folderze reklamowym w ofercie zamieścić zarówno bezpośredni numer telefonu do sklepu, jak i adres e-mail. To już pierwszy krok do zaintrygowania odbiorcy, by sprawdził ofertę omijając Allegro.

Ideałem jest w takiej sytuacji mechanizm, w którym klient planujący zakup trafia na twoją ofertę na Allegro, przy czym – już po zakupie – jest na tyle usatysfakcjonowany, że kolejnym razem poszuka twojego sklepu bezpośrednio. Wystarczy zasygnalizować chociażby wizję wyjątkowo atrakcyjnych cen – czytaj: bez prowizji dla Allegro – w sklepie.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Uwaga: nowy produkt!

ECOM_11_45.jpg
  • Jak zaplanować kampanię e-mailingową promującą nowy produkt w ofercie sklepu?
  • W jaki sposób mówić o nowym produkcie, aby zachęcić klientów do zakupu?
  • Jakie działania poza e-mail marketingiem warto wdrożyć, aby promocja nowego produktu odniosła większy sukces?
Read more
On-line only no. 11/2019

Komunikacja w social media: LinkedIn

  • Kiedy i dlaczego warto założyć kontro sklepu na LinkedIn?
  • W jaki sposób zwiększyć konwersję poprzez działania na tym portalu?
  • O czym warto pamiętać podczas komunikacji z potencjalnymi klientami?
Read more
Open access no. 10/2019

Jak (nie)zostać spamerem?

ECOM_10_51.jpg
  • Z jakich powodów nasze e-maile nie dochodzą do adresata?
  • Jak uniknąć wpisu na czarną listę mailingową?
  • Jak nie stracić dobrej reputacji jako nadawca mailingów?
Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama