• Dlaczego warto sprzedawać zarówno poprzez własny sklep, jak i Allegro?
  • Jak sprzedawać swoje produkty na Allegro, aby jednocześnie nie zabić sprzedaży we własnym sklepie internetowym?
  • Co zrobić, by wypromować własny sklep poprzez Allegro?

Zarządzanie sprzedażą przez Allegro tak, by jednocześnie nie ograniczać potencjału własnego sklepu internetowego to niełatwa sprawa. Dywersyfikacja przychodów w e-commerce na różne kanały jest wskazana, jednak trzeba patrzeć na Allegro głównie jako format do rozwoju własnej marki w sieci.

Allegro czy własny sklep? – ta fraza jest już automatycznie podpowiadana w Polsce przez Google. Amerykańska fabryka odpowiedzi na niemal każde nurtujące pytanie – akurat na to nie daje jednoznacznej. Wynika to z kwestii indywidualnych: budżetu reklamowego, branży i relacji podaż–popyt, cierpliwości inwestycyjnej właścicieli. Ważne są możliwości logistyczne, sposób finansowania zakupionego towaru, możliwości rywalizacji ceną lub dodatkowymi bonusami. Niezależnie od tych czynników można jednak przyjąć, że zaangażowanie się w projekt Allegro zawsze ma sens. Warunkiem jest jednak takie prowadzenie sprzedaży poprzez tę platformę, by nie kolidowało z e-sklepem.

Platforma Allegro postrzegana jest przede wszystkim przez pryzmat prowizji i szeregu opłat dodatkowych. Powszechnie niedostrzegalne są niekwestionowane zalety: od łatwości wystawienia przedmiotów i ogólnej kontroli nad nimi, przez formaty automatyzacyjne, po mechanizmy promocyjne. Z kolei własny sklep internetowy daje możliwość ominięcia pośrednika, ale wymaga wszystkiego, co Allegro oferuje niejako w cenie prowizji: integracje, obsługę IT, stabilność, skuteczną reklamę, pozycjonowanie serwisu na określone frazy, łatwość dotarcia do odbiorcy. To wszystko wymaga nie tylko pieniędzy. Jest przede wszystkim czasochłonne. Zaś wizje marketerów twierdzących, że w ciągu kilku tygodni mogą – za sowitą opłatą – zrewolucjonizować rynek internetowy i zmienić raczkujący e-sklep w prawdziwą finansową machinę, można włożyć między bajki. Dla debiutanta bez mocnej – np. zagranicznej – marki lub bardzo dużego budżetu promocyjnego, innego startu niż połączenie atutów Allegro i własnego sklepu nie ma.

Gdzie sprzedawać w sieci?

Odpowiedź jest prosta: jednocześnie na Allegro i rozwijając stopniowo własną markę sklepu. Samo Allegro powinno być postrzegane właśnie nie jako mechanizm sprzedażowy, ale jako jeden z elementów budowy wizerunku e-sklepu. Nawet przy często restrykcyjnej polityce platformy, możesz eksponować własne logo i nazwę, a na folderze reklamowym w ofercie zamieścić zarówno bezpośredni numer telefonu do sklepu, jak i adres e-mail. To już pierwszy krok do zaintrygowania odbiorcy, by sprawdził ofertę omijając Allegro.

Ideałem jest w takiej sytuacji mechanizm, w którym klient planujący zakup trafia na twoją ofertę na Allegro, przy czym – już po zakupie – jest na tyle usatysfakcjonowany, że kolejnym razem poszuka twojego sklepu bezpośrednio. Wystarczy zasygnalizować chociażby wizję wyjątkowo atrakcyjnych cen – czytaj: bez prowizji dla Allegro – w sklepie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Nie polecam tego sklepu

ECOM_12_40.jpg
  • W jaki sposób przeprowadzić audyt wizerunku sklepu?
  • Jakie elementy warto regularnie monitorować w ramach audytu wizerunku sklepu?
  • Jak wykorzystać audyt do budowy lub aktualizacji swojej strategii biznesowej?
Czytaj więcej

Sprzedaż za pomocą emocji

ECOM_12_35.jpg
  • Na czym polega marketing emocjonalny?
  • W jaki sposób wykorzystać narzędzia marketingu emocjonalnego, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie?
  • Jak marketing emocjonalny stosują największe marki?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 12/2019

Emocje w służbie sprzedaży

  • Czym jest marketing emocji i jak stosować go w praktyce?
  • Jakiego typu emocje klientów można wykorzystać w e-sprzedaży?
  • Gdzie leży granica między marketingiem wykorzystującym do sprzedaży emocje a manipulacją klientem?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama