• Na co zwrócić uwagę projektując sklep internetowy lub stronę www?
  • Z jakich platform skorzystać, w zależności od potrzeb i celów?
  • Na jakich stronach się wzorować?

Podczas pandemii COVID-19 można zaobserwować, że coraz więcej marek z branży fashion i beauty zaczęło się decydować na tworzenie i otwieranie sklepów online, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Nie każdy bowiem ma ochotę i możliwość udania się do sklepu stacjonarnego, a przez sieć można łatwo i wygodnie dokonać zakupu, zwrotu i reklamacji. Pod warunkiem, że strona online jest przyjazna dla użytkownika.

Coraz więcej firm postawiło również na szeroki wachlarz działań sprzedażowych i wizerunkowych w digitalu. Wysyłka mailingu z newsletterem, komunikująca nową kolekcję, wyprzedaż, wysyłki pushy lub webpushy do tych, którzy mają aplikację mobilną serwisu, szerokie działania w social mediach – posty, konkursy, instastories, lokowanie produktów w artykułach online wiodą obecnie prym. Zanim rozpocznie się te wszystkie działania, warto zapoznać się z najlepszymi zasadami webdesignu i wskazówkami, na co w tym roku trzeba szczególnie zwrócić uwagę, projektując sklep internetowy lub stronę.

O czym należy pamiętać otwierając sklep?

Wiele czynników ma znaczenie przy projektowaniu nowego serwisu online, gdyż mają one bardzo duży wpływ na przyszłe przychody, komunikację z klientem i całe funkcjonowanie witryny. Istnieje wiele marketplace’ów, które działają w modelu afiliacyjnym CPC lub CPS. Przykładem największego e-commerce’u w Polsce w branży fashion, home i w przyszłości beauty jest Grupa Domodi, która dla partnerskich marek przeprowadza bezpłatny audyt zarówno pliku produktowego, jak i sklepu online pod kątem tych elementów, które mogą wpłynąć na końcową transakcyjność. Warto tak budować sklep internetowy, aby potem bez problemu implementować produkty na inne serwisy, rozliczając się za sprzedaż lub kliki. Zachowanie symbiozy pomiędzy poszczególnymi kanałami jest bardzo ważne. Mowa o spójności cenowej między produktami na agregatorach, produktami pokazywanymi u pośredników, np.: w dużej drogerii online, a finalnie na własnym sklepie. Od zawsze wiadomo, że aby wzrastała sprzedaż i produkt był rozpoznawalny na rynku, trzeba nie tylko bardzo dobrze rozplanować grupę odbiorców, strategię marketingową, ale przede wszystkim posiadać dobrze zaprojektowany i sprawnie funkcjonujący sklep internetowy. Wszyscy obecnie się spieszymy, dlatego musimy postawić przede wszystkim na responsywność strony, a co za tym idzie, jej minimalistyczną formę. Czytelność komunikatów, czas ładowania strony i prosta nawigacja sprawią, że użytkownicy chętnie będą korzystali z zakupów i oglądania produktów z każdego miejsca na świecie. Prezentując produkty trzeba pamiętać o wysokiej jakości zdjęć, prawdziwych i inspirujących opisach, np.: na temat składu, dostępności. Warto połączyć je z opiniami innych użytkowników, którzy stosowali już produkt. Ważna jest także logistyka, zasady dostaw, reklamacji i możliwość zwrotu. User, przeglądając witrynę, powinien bez problemu znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania. Oczywiście nie można pominąć tego, żeby strona była atrakcyjna wizualnie i na dłużej przyciągnęła użytkownika.

Proste komunikaty pozwolą częściej osiągnąć sukces. Sklep online powinien być przyjazny dla każdego użytkownika. Dlatego istotna jest ciągła analiza i monitorowanie preferencji zakupowych oraz tego, jak potencjalny klient zachowuje się na stronie. Jeden będzie poszukiwał inspiracji dla siebie oglądając przykładowo nową kolekcję na lato 2020, a inny zapisze się do newslettera, aby otrzymać rabat. W oparciu o obserwacje warto modyfikować sklep online, tak aby mógł on generować coraz większe zyski oraz ilość unikalnych użytkowników, odsłon. W tych wszystkich działaniach pomaga podpięcie do witryny Google Analytics, z którego możemy wyciągnąć wiele cennych danych.

Copywriting na nowym sklepie online jest bardzo istotny. Odpowiednie treści wpływają na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google, linki dofollow osadzane w serwisach, które mają najwięcej ruchu organicznego również mają wpływ na efekt pozycjonowania. Dane na temat wejść na konkretną witrynę możemy sprawdzić w Similar Web. Nie można zapomnieć o systematycznym prowadzeniu bloga, w połączeniu z ciekawymi zdjęciami. Takie wpisy powinny być wysokim jakościowo contentem. Dzięki temu możemy go wykorzystać w formie postów na social mediach, na LinkedIn i do promocji strony. Pierwsze wrażenie klienta po wejściu do sklepu lub na stronę jest bardzo ważne. To od niego będzie zależała dalsza więź i chęć ponownego odwiedzania w celu dokonania zakupów.


WAŻNE

Burger, i nie mowa tutaj o jedzeniu. Na smartfonie warto użyć tak zwanego burgera, są to trzy paski przypominające kanapkę. Użytkownik zna już tą ikonę i chętnie w nią klika po to, aby rozwinęły się konkretne zakładki lub kategorie produktowe, takie jak np. O NAS, SKLEP, BLOG, KONTAKT albo też podkategorie, czyli SUKIENKI DAMSKIE, OBUWIE, AKCESORIA. Takie informacje warto też prezentować na samej górze strony, w przypadku desktopa, w jednym ciągu od lewej do prawej, tak jak podąża nasz wzrok.


Dostęp do bezpłatnego artykułu, możliwy jest po pozostawieniu adres e-mail wraz ze zgodą reklamową.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

CTA. Jak zachęcić klienta do działania?

ECOM_16_27.jpg
  • Co to jest i do czego służy CTA?
  • W jaki sposób nie należy komunikować się z klientem?
  • Jak tworzyć skuteczne wezwania do działania?
Czytaj więcej

Direct To Consumer, czyli model dla świadomych marek

ECOM_15_70.jpg
  • Jakie są główne korzyści i zagrożenia sprzedaży bezpośrednio do konsumenta?
  • Czy marki oferujące model D2C mają przewagę nad konkurencją?
  • Czy można pogodzić D2C z dystrybucją?
Czytaj więcej

Lean Marketing, czyli czego o marketingu możemy sie nauczyć od Japończyków!

ECOM_15_31.jpg
  • Czym jest Lean Marketing?
  • Dlaczego marketing może wyglądać jak taśma produkcyjna?
  • Jak wykorzystywać Lean Marketing w e-commerce?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama