E-commerce & Digital Marketing 3/2017

ECOM_03.jpg

Ratowanie porzuconych koszyków

Porzucone koszyki to problem całej branży e-commerce, nie ma znaczenia wielkość sklepu, jego rozpoznawalność, asortyment. Jako klienci sami często rezygnujemy z rozpoczętego już procesu zakupowego. Warto zadać sobie pytanie, dlaczego tak się dzieje. Co powoduje, że przerywamy transakcję? Mnie odstrasza konieczność podania dużej ilości danych o sobie, które w mojej ocenie nie są potrzebne sprzedawcy do realizacji zamówienia, brak ulubionej formy płatności czy wysokie koszty przesyłki, o których wcześniej nie zostałam poinformowana… Spójrzcie na swój sklep z perspektywy klienta i zastanówcie się, co może w nim zniechęcać do zakończenia transakcji. W analizie tej kwestii z pewnością pomoże wam aktualne wydanie „E-commerce & Digital Marketing”. W ramach Top tematu podpowiadamy m.in.: za pomocą jakich narzędzi badać przyczyny przerwania transakcji?; jakie rozwiązania wdrożyć, by zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?; jak komunikować się z klientem, aby dokończył zamówienie?; jak mierzyć skuteczność działań podjętych w celu przeciwdziałania zjawisku porzuconych koszyków? Dla większości e-sprzedawców zbliża się najlepszy okres sprzedażowy w roku. Jak sobie poradzić ze zwiększoną liczbą zamówień przed świętami Bożego Narodzenia? Jakie działania wdrożyć, aby uniknąć opóźnień w dostarczeniu przesyłek? Jak przedstawiać termin realizacji zamówienia w sklepie, aby uniknąć nieporozumień z klientami? Odpowiedzi na te pytania szukajcie w dziale E-logistyka. Czekamy na Wasze sugestie i propozycje tematów, które powinniśmy poruszyć w kolejnych numerach. Piszcie i dzwońcie do nas!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum