E-commerce & Digital Marketing 2/2017

ECOM_02.jpg

Skuteczna polityka cenowa

Cena to dla wielu e-sprzedawców główne narzędzie rywalizacji z konkurencją. Mimo że coraz częściej o wyborze konkretnego e-sklepu decydują również inne kryteria takie jak jakość obsługi czy szybka dostawa, cena wciąż odgrywa istotną rolę. W ramach Top tematu szukamy odpowiedzi na pytania: dlaczego postrzeganie cenowe jest ważniejsze niż poziom cen?; jak, dzięki odpowiedniej polityce cenowej, jednocześnie zachować marżę i przyciągnąć klientów? oraz czy różnice cenowe w ofercie online i offline mają uzasadnienie biznesowe?

Ważną częścią polityki cenowej jest polityka rabatowa. Warto udzielać rabatów, ale w taki sposób, aby było to opłacalne dla sklepu. Rabaty, jeśli są udzielane tylko dlatego, że tak robi konkurencja, nie przynoszą żadnych pozytywnych efektów – nie budują lojalności, nie skłaniają do większych bądź częstszych zakupów, za to wpływają negatywnie na marżę. W numerze znajdziecie przykłady, jak za pomocą odpowiedniej polityki rabatowej budować pozytywny wizerunek marki i zwiększyć zysk.

25 maja 2018 r. na terenie Unii Europejskiej zacznie obowiązywać Rozporządzenie Ogólne Ochrony Danych Osobowych z dnia 6 kwietnia 2016 roku, tzw. RODO. Dla e-sprzedawców oznacza to konieczność wprowadzenia zmian w regulaminach i umowach. Wydaje się, że czasu jest dużo, jednak warto już teraz zadbać o wdrożenie nowych przepisów w swoim e-sklepie. O szczegółach piszemy w dziale E-paragrafy.

Czekamy na Wasze sugestie i propozycje tematów, które powinniśmy poruszyć w kolejnych numerach. Piszcie i dzwońcie do nas!

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum