System personalizowanych rekomendacji

Paweł Wyborski (partner Quartic Sp. z o.o.)   E-commerce & Digital Marketing 4/2018 Materiał powstał przy współpracy z partnerem logo_quartic.jpg
ECOM_04_52.jpg
  • Jak uświadomić klientowi jego potrzeby i sprawić, żeby zobaczył szerszą ofertę?
  • Na jakich zasadach opiera się system personalizowanych rekomendacji?
  • Jak personalizacja oferty wpływa na obroty sklepu?

Artykuły, ubrania i buty sportowe. Na wyprawę w góry, na plażę i na podbój egzotycznej dżungli. Tysiące produktów, a każdy z nich dostępny w wielu wariantach, także kolorystycznych. Z takim wyzwaniem mierzyła się firma QuarticON, która w sklepie sportowym Decathlon wdrożyła system personalizacji rekomendacji produktowych. Efekt? Wzrost sprzedaży i konwersja na stronie koszyka na poziomie 6%.

Do zrealizowania swoich planów Decathlon wybrał system, który bazuje na działaniu sztucznej inteligencji. Dzięki takiej technologii sklep mógł zacząć rejestrować dane behawioralne swoich użytkowników i odczytywać indywidualne potrzeby każdego z nich. Miało się to przełożyć bezpośrednio na wzrost sprzedaży asortymentu sklepu w Internecie i zrównanie jego poziomu ze sprzedażą, która odbywa się w sklepach stacjonarnych.

System spersonalizowanych rekomendacji to pojawiające się w różnych miejscach na stronie sklepu i na różnych etapach procesu zakupowego ramki z propozycjami produktów wybranych specjalnie dla danego klienta. Te oczywiście nie są przypadkowe – generowane przez specjalny silnik, którego działanie opiera się na sztucznej inteligencji i wykorzystuje zaawansowane algorytmy uczenia się. W taki sposób dane o zachowaniach klientów na stronie sklepu są gromadzone, a co najważniejsze – odpowiednio analizowane. Na podstawie wytypowanych przez system preferencji kupujących powstają podpowiedzi produktowe.

Sklep Sklep decathlon.pl
Oferta Lider sprzedaży na polskim rynku sportowym. Sprzedaje około 30 tysięcy pozycji w 46 sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym
Klienci B2C
Cel Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, który ma bardzo szeroką ofertę złożoną z niewiele różniących się od siebie wersji tego samego produktu
Rozwiązanie Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i zrównać jej poziom ze sprzedażą w sklepach stacjonarnych, Decathlon zdecydował się na wdrożenie technologii personalizacji oferty opartej na działaniu sztucznej inteligencji
Efekty Dzięki pojawiającym się w e-sklepie ramkom rekomendacyjnym (podpowiedziom) klient łatwiej dociera do obszernej oferty sklepu – od razu widzi inne warianty wybranych przez siebie pozycji, rekomendowane są mu również produkty komplementarne. Wpływa to nie tylko na jego zadowolenie i zwiększenie poziomu lojalności, ale również na wzrost sprzedaży – do koszyka wpada więcej asortymentu, a proces zakupowy inalizowany jest szybciej

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum