5 twarzy zlewozmywaka

Krzysztof Płaneta (partner EBiznesKrokPoKroku.pl)   E-commerce & Digital Marketing 4/2018 Materiał powstał przy współpracy z partnerem logo_ebiznes.jpg
ECOM_04_56.jpg
  • Jak opisy produktów przygotowują duże, znane sklepy internetowe, a jak mniejsze?
  • Jakie elementy opisu produktu zachęcają, a jakie zniechęcają do zapoznania się z ofertą?
  • W jaki sposób budować przewagę konkurencyjną za pomocą dobrych opisów produktów?

Wielu e-sprzedawców uważa, że nie ma szans w walce z wielkimi, znanymi sklepami, które mogą sobie pozwolić na szeroko zakrojone działania marketingowe. Jednak zachęcenie kogoś do odwiedzenia strony sklepu to dopiero połowa sukcesu. Trzeba go jeszcze namówić do złożenia zamówienia, a tutaj budżet marketingowy przestaje mieć znaczenie, liczy się sposób przedstawienia oferty. Jak radzą sobie z tym sklepy internetowe dużych, znanych marek?

Postaram się odpowiedzieć na postawione wyżej pytanie, analizując opisy produktów pięciu wybranych sklepów sprzedających zlewy granitowe, wskazując ich mocne i słabe strony w odniesieniu do zawartości, przystępności, atrakcyjności oraz optymalizacji do pozycjonowania. Omawiane w artykule produkty znajdują się na stronach:

  1. Leroy Merlin <https://www.leroymerlin.pl/wyposazenie-kuchni/zlewozmywaki-i-akcesoria/zlewozmywaki-granitowe/zlewozmywak-gemini-78-cm-delinia,p415377,l14.html>
  2. Praktiker <https://www.praktiker.pl/produkt,59288,1158/zlewozmywak-arni-alveus-42x75-cm.html>
  3. Zlewozmywak.pl <http://www.zlewozmywak.pl/p83,werbena-15-zlewozmywak-granitowy.html>
  4. Kernau <https://www.kernau.com/produkt/kgs-h-6078-1b1d-graphite.html>
  5. Prima Gran <https://primagran.pl/zlewozmywaki-granitowe/zlewozmywak-granitowy-mediolan.html>

Leroy Merlin

Pierwszy opis produktu, który będziemy analizować, znajduje się w sklepie internetowym znanej sieci Leroy Merlin. Wydawać by się mogło, że na stronie tak dużego i poważnego gracza na rynku wyposażenia m.in. kuchni i łazienek opis będzie wyjątkowo dopracowany. Nic bardziej mylnego.

Pierwsze, co rzuca się w oczy po wybraniu dowolnego zlewozmywaka z oferty, to brak jakichkolwiek informacji. Miejsce, które jest prawdopodobnie przeznaczone na opis produktu, zawiera wyłącznie jeden komunikat: „Bądź pierwszy! Oceń i skomentuj”. Z kolei sekcja „Szczegóły” nie dość, że zawiera bardzo skromną ilość informacji przedstawionych w formie tabeli, to część z nich domyślnie jest ukryta.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum