Błąd 404 - sposób na leada

Tomasz Sąsiadek (partner Bluerank)   E-commerce & Digital Marketing 4/2018 Materiał powstał przy współpracy z partnerem logo_bluerank.jpg
ECOM_04_42.jpg
  • Jak wykorzystać potencjał stron błędu 404?
  • W jaki sposób za pomocą strony z błędem 404 budować lojalność klientów?
  • Jak pozyskać wartościowe leady z ruchu generowanego na stronach z błędem 404?

Strona informująca o błędzie 404 to jedna z najbardziej rozpoznawalnych wśród użytkowników Internetu stron błędu. Wśród osób odwiedzających nasze witryny może powodować dyskomfort i frustrację. Może jednak także budzić pozytywne emocje, odpowiadać na potrzeby użytkowników, a dla marketerów i właścicieli tych stron stanowić źródło wartościowych leadów.

Zmiany w asortymencie, pojawianie się nowych produktów czy wycofywanie starych wymuszają mniejsze lub większe, ale ciągłe zmiany na poziomie stron docelowych sklepu. W konsekwencji możliwa jest sytuacja, w której adres danej strony internetowej przestanie istnieć. Jeśli znajdował się on w innym miejscu w sieci lub został gdzieś zapisany i przywołany, otrzymujemy pierwszą kategorię powodów, dla których pojawia się komunikat o błędzie 404 informujący o nieistniejącej stronie. Drugą kategorię przyczyn stanowią adresy stron błędnie wprowadzone przez użytkownika do przeglądarki. Przyczyny, o których mowa, leżą po stronie użytkownika. W niniejszym artykule postaram się zwrócić uwagę na potencjał drzemiący właśnie na stronach błędu 404 i przedstawić działania, które można podjąć, aby wykorzystać ten potencjał, zyskując jak najwięcej dla naszego biznesu.

Kody odpowiedzi HTTP

Zacznę od postaw. Zanim strona internetowa wyświetli się użytkownikowi, jego komputer nawiąże komunikację z serwerem, do którego wysyła żądanie danych. W odpowiedzi zwrócony zostanie nagłówek HTTP, który zawiera status odpowiadający danej sytuacji. Informacje o sposobie realizacji zapytania po stronie klienta lub jego braku wyrażane są za pomocą kodów odpowiedzi HTTP. Kody te wyrażane są wartościami składającymi się z trzech cyfr (np. 503 – Service Unavailable, czyli usługa niedostępna) i dzielą się na pięć różnych kategorii:

  • kody 1xx – kody informacyjne, np. kod 100 – continue – kontynuuj;
  • kody 2xx – kody powodzenia, np. 200 – OK;
  • kody 3xx – kody przekierowania, np. 300 – multiple choices – wiele możliwości,;
  • kody 4xx – kody błędu aplikacji klienta, np. 400 – bad request – nieprawidłowe zapytanie;
  • kody 5xx – kody błędu serwera HTTP – kody internal server error – wewnętrzny błąd serwera.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum